گردش مالی ۵۰ میلیاردی مشاوران انتخاب رشته گردش مالی ۵۰ میلیاردی مشاوران انتخاب رشته | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گردش مالی ۵۰ میلیاردی مشاوران انتخاب رشته

گردش مالی ۵۰ میلیاردی مشاوران انتخاب رشته

روزنامه ایران: چند روزی است که داوطلبان کنکور ۹۷ دانشگاه ها کارنامه هایشان را گرفته‌اند و حالا درگیر انتخاب رشته دانشگاهی هستند. آنهایی که رتبه‌های برتر دارند بدون هیچ دغدغه‌ای رشته و دانشگاه مورد علاقه شان را انتخاب می‌کنند و آنهایی که رتبه هایشان چندان مناسب نیست دست به دامن مؤسسات انتخاب رشته می‌شوند.

مؤسساتی یک تا ۱۰ میلیون می‌گیرند

عباس فرجی کارشناس تعلیم و تربیت در این باره می‌گوید: اگر داوطلبان بدانند که تمامی این انتخاب رشته‌ها با نرم افزاری خاص انجام می‌شود دیگر فریب این افراد را نمی‌خورند. همه این افرادی که مؤسسات انتخاب رشته راه اندازی کردند رقم‌های عجیب و غریبی از داوطلبان می‌گیرند برخی از داوطلبان هم به خاطر شرایط خاصی که دارند این رقم‌ها را می‌پذیرند.

وی با تأکید براینکه برخی از افراد یک تا ۱۰ میلیون تومان برای انتخاب رشته می‌گیرند می‌گوید: برخی از افراد چند دفتر در شهرهای مختلف دارند و آنها با تبلیغاتی که در صفحات مجازی و رسانه‌ها انجام می‌دهند مخاطبان زیادی را جذب کردند. برخی از این افراد اصلاً تخصص مشاوره را ندارند و نمی‌دانند که چگونه باید برای فرد مشاوره تحصیلی انجام دهند.

جالب اینجاست برخی از همین افراد با وعده‌های مختلفی مثل قبولی قطعی در کنکور یا طرح ادعاهای کذبی مثل استفاده از مشاوران و کارمندان سازمان سنجش، سعی می‌کنند اعتماد داوطلب و خانواده هایشان را جذب کنند، اما این مسأله حقیقت ندارد.

فرجی می‌افزاید: بچه‌ها اصطلاحات دفترچه را نمی‌دانند و به همین خاطر به سراغ مؤسسات می‌روند و مبالغی هزینه می‌کنند در حالی که در خود دفترچه به صورت کامل همه موارد توضیح داده شده و مطالعه کامل آن کفایت می‌کند.

حتما بخوانید:  جواد همچنان در عشق مونیکا بلوچی می‌سوزد

گردش مالی ۳۰ تا ۵۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور طی یک هفته

 ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است. متأسفانه این بستری است که آموزش و پرورش ایجاد کرده و صنعت کنکور فضایی درست کرده که باعث شده خانواده‌ها مبالغ قابل توجهی صرف کنند.

ملاک اصلی انتخاب رشته خوب در ابتدا «علاقه» است. در این تب و تاب چند روزه انتخاب رشته، بازار کاذبی شکل می‌گیرد و افرادی تحت عنوان مشاور از ۵۰۰هزار تا دو و نیم میلیون تومان برای انتخاب رشته از خانواده‌ها پول می‌گیرند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *