یلدای دودی، یلدای غمگین، اما شب می‌گذرد یلدای دودی، یلدای غمگین، اما شب می‌گذرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یلدای دودی، یلدای غمگین، اما شب می‌گذرد

یلدای دودی، یلدای غمگین، اما شب می‌گذرد

برترین‌ها: در حالی که مردم علی‌رغم همه مشکلات مردم خود را آماده یلدا می‌کنند، واکنش دو روزنامه به شب یلدا متفاوت از باقی رسانه‌ها بود، نوعی واقع‌گرایی در عین حال طلبِ شادی. بخش‌هایی از یادداشت روزنامه همدلی و آفتاب یزد را اینجا آورده‌ایم:

یلدای دودی، یلدای غمگین، اما شب می‌گذرد

روزنامه آفتاب یزد در صفحه نخست خود نوشت:

امسال برای شب یلدا تیتر و گزارشی در صفحه اول نداریم!  تجملاتی کردن شب یلدا در کنار گرانی مواد خوراکی فشار زیادی را به مردم برای برگزاری این آئین وارد کرده است. در کنار تشریفات زاید این مراسم، گرانی اقلام سفره یلدا همچون آجیل، شیرینی، انار و میوه آماده می‌شوند تا یلدای کهن را برای مردم در این روزگار سخت اقتصادی زجرآور کنند!

روزنامه همدلی هم در مطلبی کنایه آمیز با عنوان «یلدای دودی» نوشت: 

 اگر چه اسم شب چله یا یلدا قرن‌ها با شادی و سرور گره خورده است، اما یلدای دودی امسال و حتی چند سال گذشته نیز تا حدودی از این عنوان تهی شده است. در یلدای ۱۳۹۸ در شرایطی که می‌توان ادعا کرد تقریبا هیچ چیزی سر جای خودش نیست، سخن از جشن و سرور و شادی کار سختی است، برای یک شب هم شده است از گرفتاری‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی چیزی نگویید، از بنزین سه هزار تومانی و هوای سیاه حرفی نزنید، از سفره‌های بی‌میوه و آجیل هیچی نگویید و در مقابل مشکلات اقتصادی مردم و تنگناهای معیشتی و هزار و یک درد دیگر سکوت کنید!

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  سخنان عجیب نماینده قزوین درباره جمعیت کشور

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *