یک ادعا؛ احتمال رد صلاحیت گسترده در انتخابات یک ادعا؛ احتمال رد صلاحیت گسترده در انتخابات | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یک ادعا؛ احتمال رد صلاحیت گسترده در انتخابات

یک ادعا؛ احتمال رد صلاحیت گسترده در انتخابات

روزنامه اعتماد در مقدمه گزارش اصلی امروز خود با عنوان دلواپسان فتنه ۹۸ با درج این جمله که برخی چهره‌های سیاسی از احتمال ردصلاحیت گسترده در انتخابات آتی خبر می‌دهند، به بررسی این موضوع پرداخت.

این روزنامه در ادامه می نویسد: کریمی‌قدوسی قبل از اینکه بپرسد با خبرنگار کدام رسانه صحبت می کند، بسم‌اللهی می‌گوید و بدون مقدمه با کلیدواژه «مجلس ششم»، شروع می‌کند: «ببینید، در آخرین سال مجلس ششم چند اتفاق افتاد که برای مدتی منجر به انسداد سیاسی در کشور شد. کریمی‌قدوسی، اما بی‌توجه به این ملاحظه صحبت‌هایش را ادامه می‌دهد: «با تجربیاتی که داریم احتمال می‌دهیم تکرار این اتفاق در سال ۹۸ رخ دهد.»

هشدار رد دصلاحیت گسترده و اظهار بی خبری کواکبیان از «فتنه ۹۸» در گزارش اعتماد

با رسول خضری، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره اوضاع کشور در سال آینده گفتگو کردیم که صحبت‌مان به انتخابات مجلس رسید و آنگاه بود که خضری که ازجمله نمایندگانی است که کمتر به مباحث سیاسی و امنیتی ورود دارد، در اظهارنظری که آن زمان بسیار عجیب می‌نمود، گفت: «فکر می‌کنم انتخابات مجلس یازدهم شبیه به انتخابات مجلس هفتم باشد.»

با تعجب پرسیدم «یعنی باید منتظر ردصلاحیت گسترده باشیم» که خضری تلویحا تایید کرد. این‌ها البته احتمالا صرفا گمانه‌زنی است. چراکه همان‌طور که خضری گفته بود، او نه عضو شورای نگهبان است و نه تخصصی درخصوص مسائل حقوقی مربوط به «نظارت استصوابی» دارد. با این همه، اما تکرار مکرر این مساله حتی اگر به‌معنای تایید این گمانه‌زنی نباشد، قاعدتا آن را تقویت می‌کند. به‌ویژه وقتی نگاهی بیندازیم به اتفاق‌های سیاسی مشابه در گذشته.

مصطفی کواکبیان دیگر نماینده‌ای است که شبیه به رحیمی و البته کریمی‌قدوسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضویت دارد، همچون اولی و برخلاف دومی معتقد است که نباید اجازه داده شود که درباره انتخابات مجلس فضاسازی منفی صورت گیرد

حتما بخوانید:  ظریف: صبر ایران هم حدی دارد

این نماینده مجلس می‌گوید: «آنچه رهبری فرمودند: با آنچه برخی چهره‌های افراطی جریان اصولگرا مطرح می‌کنند، متفاوت و دو بحث جداگانه است.» کواکبیان گفته است: «این چهره‌های افراطی اصولگرا آتش تهیه درست کرده‌اند تا بتوانند هرکاری که خواستند را انجام دهند. مثلا بحث از ردصلاحیت گسترده می‌کنند و هرکس هم که اعتراض کند، می‌گویند این فرد «فتنه‌گر» است و اعتراضش، «فتنه ۹۸». به نظرم این اختلاف‌افکنی‌ها ازجانب هر کسی، چه یک نماینده، چه یک روحانی و چه فردی نظامی مطرح شود، درست نیست.»

او همچنین درباره اقداماتی که از سوی چهره‌هایی همچون کریمی‌قدوسی به اصلاح‌طلبان نسبت داده شده و می‌شود نیز توضیح داد: «بنده به عنوان عضو کوچکی از جریان اصلاحات به صراحت اعلام می‌کنم که ما به دنبال هیچ اقدامی که بتوان نام فتنه بر آن گذاشت، نیستیم و نبوده‌ایم. بنده نمی‌دانم این دوستان چه می‌گویند. شاید بهتر باشد شما خبرنگاران از خودشان بپرسید که اگر خبری دارند، بگویند. وگرنه ما که بی‌خبریم.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *