یک مقام محیط‌زیستی: باید حشره صادر کنیم! یک مقام محیط‌زیستی: باید حشره صادر کنیم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یک مقام محیط‌زیستی: باید حشره صادر کنیم!

یک مقام محیط‌زیستی: باید حشره صادر کنیم!

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مجوزهای شکار به کشاورزان بومی داده می‌شود، گفت: در بسیاری از کشورها بحث تامین پروتئین از حشرات مطرح است که ما می‌توانیم در این راستا صادرات حشره داشته باشیم و از منافع آن بهره‌مند شویم.

بهمن مودی با بیان اینکه شکار جزئی از مدیریت حیات وحش است، افزود: فروش و صدور پروانه شکار براساس یک کار کارشناسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پروانه شکار برای حیوانات نر صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی یک حیوان نر پیر می‌شود، گله را در اختیار می‌گیرد و اجازه نزدیک شدن دیگر نرها را نمی‌دهد و این برای حفظ تنوع ژنتیک یک ایراد محسوب می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین این حیوانات سالخورده ممکن است بیمار شده و بیماری را به نقاط مختلف منطقه منتقل کند .

مودی افزود: سازمان محیط زیست تمهیداتی در این راستا پروانه شکار را به مزایده گذاشته و سال گذشته بخشی از منافع حاصل از آن به کارهای عام‌المنفعه و بخش عمده‌ای از آن در مناطق هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مجوزهای شکار به کشاورزان بومی نیز داده می‌شود، بیان کرد: در این راستا در سال گذشته شش پروانه با حداقل قیمت به شکارچیان بومی منطقه داده شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه ایجاد باغ وحش، باغ پرندگان و قرق‌های اختصاصی می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.

مودی یادآور شد: باید از حیوانات حیات وحش در راستای گردشگری بهره ببریم چراکه این استان حیواناتی دارد که در دنیا کم نظیر هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  انتقاد هانیه توسلی از سانسور سریال زخم کاری

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *