یک پسربچه سه والدی در یونان متولد شد یک پسربچه سه والدی در یونان متولد شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یک پسربچه سه والدی در یونان متولد شد

یک پسربچه سه والدی در یونان متولد شد

برترین‌ها: پزشکان اسپانیایی و یونانی می‌گویند موفق شده‌اند نوزادی را که نطفه آن با مشارکت سه نفر شکل گرفته بود به دنیا آورند. پزشکان می‌گویند حال مادر و نوزاد پسر خوب است و وزن نوزاد هم ۲.۹ کیلوگرم گزارش شده است.

به گفته پزشکان مسئول این پروژه، موفقیت آنها اکنون می‌تواند به زوج‌هایی که در سراسر جهان از ناباروری و بیماری‌های میتوکندری رنج می‌برند کمک کند اما در بریتانیا پزشکان و متخصصان انجام چنین پروژه‌ای را در قیاس با معیارهای اخلاقی علوم سوال‌برانگیز توصیف کرده و گفته‌اند این پروژه نباید صورت عملی به خود می‌گرفت.

یک پسربچه سه والدی در یونان متولد شد

در این تجربه از روش موسوم به آی.وی.اف استفاده شده و طی آن تخمک مادر و اسپرم پدر در کنار یک تخمک دیگر از یک زن اهداکننده قرار گرفته است.

این روش برای کمک به خانواده‌هایی به کار گرفته می‌شود که به بیماری‌های میتوکندریایی کشنده که از مادر به نوزاد منتقل می‌شوند، مبتلا هستند.

بعضی خانواده‌ها چندین کودک خود را به دلیل بیماری‌های غیرقابل درمان میتوکندری از دست داده‌اند. این بیماری باعث می‌شود که فرد انرژی کافی برای ادامه ضربان قلب نداشته باشد.

تا پیش از تولد این نوزاد پسر در یونان، پزشکان تنها یک مورد دیگر را تجربه کرده بودند که به یک خانواده اردنی مربوط می‌شد و باعث جنجال بزرگی در جامعه پزشکی جهان شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  خداداد از راز دعوت نشدن طارمی پرده برداشت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *