۲۵ بهمن، از سال ۸۹ تا سال ۹۸ ۲۵ بهمن، از سال ۸۹ تا سال ۹۸ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ۲۵ بهمن، از سال ۸۹ تا سال ۹۸

۲۵ بهمن، از سال ۸۹ تا سال ۹۸

روزنامه همدلی در شماره امروز خود نوشت: ۲۵بهمن حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی ده ساله شد. ده سال پیش در چنین روزی بر اساس آنچه منابع اعلام کردند، این سه فعال سیاسی با تصمیم شورای عالی امنیت ملی در حصر خانگی قرار گرفتند و تاکنون نیز این حصر ادامه داشته است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دو تن از نامزدها یعنی موسوی و کروبی نسبت به نتایج معترض شدند و درخواست ابطال انتخابات را داشتند. در پی آن اعتراضات بالا گرفت و درگیری‌هایی در کشور بخصوص در تهران رخ داد که در نهایت منجر به حصر این سه نفر شد. طی این سال‌ها اما تلاش‌های زیادی برای رفع این حصر شده است.

پیش از این علیرضا حیدری، نماینده تهران به ایسنا گفته بود:‌ «کارگروه خاصی برای پیگیری مطالبه رفع حصر به دستور محمدرضا عارف و با محوریت ایشان تشکیل شد که امیدواریم اقدامات صورت گرفته در این کارگروه به نتیجه برسد؛ به‌ویژه اینکه محصوران در شرایط جسمانی خوبی قرار ندارند. من در صحن علنی هم مطرح کردم که اگر خدای ناکرده اتفاقی مشابه آنچه برای آیت‌الله‌هاشمی پیش آمد برای این افراد هم پیش بیاید در شأن نظام نیست و به نظرم الان بزرگان اصول‌گرا باید بیش از اصلاح‌طلبان به دنبال این موضوع باشند.»

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران نیز سال ۹۶، رفع حصر را از رهبری درخواست کرد و با بیان اینکه رهبر انقلاب دستوری برای اتخاذ تدبیر تازه‌ای درباره حصر بیندیشند، گفت:‌ «امیدواریم در دولت دوازدهم موضوع حصر هرچه سریع‌تر در دستور شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.» با این حال طی سال‌های گذشته محدودیت‌های محصورین کمی کاهش یافته است. از جمله آن که مهدی کروبی توانست بارها با چند نفر دیدار و گفت‌وگو کند.

حتما بخوانید:  محمدرضا خاتمی به دو سال حبس محکوم شد

همچنین میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد نیز توانستند با اعضای خانواده خود ملاقات داشته باشند و در این بین نیز مطالبی را به واسطه آنان منتشر کنند. آخرین بار نیز عکسی از آنان در خارج از حصر منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در مصاحبه با جماران اعلام کرده که شهید سپهبد سیلمانی قبل از شهادت به درخواست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای حل این موضوع پاسخ مثبت داده بود و اعلام کرده بود بعد از سفرش این موضوع را پیگیری می‌کند. پیش از این نیز عده‌ای برای حل این مسئله تلاش کرده بودند ولی تابه‌حال تغییر جدی در وضعیت آنان دیده نشده است.کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به روزنامه همدلی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *