۸ سوال جدید از سردار حاجی‌زاده عزیز ۸ سوال جدید از سردار حاجی‌زاده عزیز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ۸ سوال جدید از سردار حاجی‌زاده عزیز

۸ سوال جدید از سردار حاجی‌زاده عزیز

برترین‌ها: نشست خبری سردار حاجی‌زاده تنها ابعادی از موضوع شلیک اشتباه به هواپیمای مسافربری را روشن کرد اما در عین حال چندین پرسش مهم نیز پدید آورد. پرسش‌هایی که در ادامه می‌خوانیم.

این پرسش‌ها به دلیل تناقض یا احتمالا تفاوت اظهارات او با سایر سخنان رسمی عنوان شده است:

۱-سردار حاجی‌زاده امروز گفت هواپیما در مسیر عادی خود بوده است اما در بند سوم بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است:«پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد».

بالاخره هواپیما مسیر عادی خود را می‌پیمود یا منحرف شده بود؟ توجه به این نکته ضروری است که ستاد کل نیزوهای مسلح برای انتشار این بیانیه دست کم ۳ روز در بیان حقیقت تعلل کرده است!

۲-امروز سردار حاجی زاده گفته است نیروها در آماده باش صد درصد بوده‌اند. آیا در چنین شرایطی یک اوپراتور ساده در مقام تصمیمی با این اهمیت قرار داشت؟ معنای آماده باش صد درصدی چیست؟ در آماده باش صد درصدی وظیفه فرماندهان، افسران و اپراتورهای ساده چیست؟

۳-فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در ادامه نشست خبری خود اظهار کرده اپراتور در تماس برای کسب تکلیف به دلیل اختلال ناکام مانده بود. لطفا بفرمایید چه اختلالی در حساس‌ترین ساعات آماده باش روی سیستم‌های ارتباطی شما اثرگذار بوده است؟ آیا این یک اختلال عادی بوده و یا تعمدا انجام شده است؟

۴-دلیل خطای اوپراتور را تشخیص اشتباه او در تفاوت هواپیمای مسافری و موشک کروز عنوان کرده اند. همانطور که می‌دانید هواپیما در حال تیک آف بوده است. آیا موشکی کروزی در شرایط مشابه قرار داشت که موجب خطای اپراتور شده بود؟

حتما بخوانید:  توئیت مهدی طارمی در واکنش به حواشی اخیر

۵-سردار حاجی زاده گفته است:«باتوجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده»

سرنوشت موشک کروز شلیک شده چه شد؟

۶-سردار حاجی‌زاده پس از اطلاع از پرتاب موشک و در روزهای بعد در رسانه‌ها حاضر بودند و اظهاراتی داشتند. چرا کمترین اشاره‌ای به تردیدهایشان در مورد سقوط هواپیما نکردند و به دیگران تذکر ندادند که با قطعیت از خرابی هواپیما صحبت نکنند و ادعاهای خارجی را تکذیب نکنند.

۷-اساسا این سوال مطرح است که چه موضوعی برای بررسی دلیل سقوط هواپیما مبهم بوده. وقتی به سوی هواپیما موشکی شلیک کردید و بعد از سرنگون شدنش مطلع شدید، در حال بررسی چه احتمالات دیگری بودید؟ چرا در سه روز گذشته خبر نادرست منتشر می‌شد؟ این که حتی رییس‌جمهوری و نهادهای بالادستی هم از این واقعه باخبر نبوده‌اند و به آنها گفته نشده درست است؟ ربط این تصمیمات با توییت آقای آشنا، مشاور روحانی که می‌گویند دروغ‌پردازی را به جای خبر گرفته‌اند و گول خورده‌اند چیست؟

۸-آقای حاجی‌زاده چرا استعفا ندادید؟ بهتر نبود برا این کار دست فرماندهان خود را برای تصمیم‌گیری باز می‌گذاشتید و بار مسئولیت خود را بر دوش می‌کشیدید؟ به نظر شما هیچ بخشی از مسئولیت این اتفاق با شما نیست؟ چه خطای بزرگتری باید روی بدهد تا مسئولی بپذیرد، خود را مقصر بداند و کناره‌گیری کند؟ این که شما برای خود آرزوی مرگ کرده‌اید چه فایده‌ای برای بازماندگان داغدار حادثه دارد؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *