‌نمی‌شود مردم ریاضت بکشند و آقازاده‌ها به فرنگ بروند ‌نمی‌شود مردم ریاضت بکشند و آقازاده‌ها به فرنگ بروند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ‌نمی‌شود مردم ریاضت بکشند و آقازاده‌ها به فرنگ بروند

‌نمی‌شود مردم ریاضت بکشند و آقازاده‌ها به فرنگ بروند

انتخاب: نماینده مردم چابهار در مجلس درباره بودجه نهاد‌های فرهنگی، مطرح کرد: «بسیاری از نهادهای فرهنگی علیرغم اینکه وجودشان ضرورت است ولی اولویت کشور نیستند اما شاهد افزایش ردیف‌های بودجه‌ای آنان بودیم. اعتبارات صدا و سیما، نهاد ریاست جمهوری و بسیاری از موسسات فرهنگی افزایش داشتند ولی در حوزه مناطق محروم کمترین رشد را در مباحث بودجه‌ای داشتیم.»

مقایسه جالب نماینده چابهار بین مردم و آقازاده‌ها

معین‌الدین سعیدی درباره اظهارات روز گذشته معاون وزیر کشور همچون افزایش میل به تغییرات اساسی در کشور، گفت: «آنچه ایشان عنوان کرده بودند، تا جایی که به خاطر دارم، درباره تلاش‌های دشمنان ما در جهت زیر سوال بردن دستاورد‌های نظام و برای تطهیر رژیم گذشته بود؛ بخش دیگری از صحبت‌های ایشان هم درباره مشکلاتی بود که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و الان به دنبال تغییرات جدی و اساسی در راستای اهداف اولیه نظام جمهوری اسلامی هستند. چراکه مردم معتقدند بسیاری از روش‌های حکمرانی ما در موضوعات مختلفی نظیر بحث آب، عدالت، توجه به مناطق محروم و… آنگونه که مدنظر انقلاب ما بوده، پیش نرفته است و میل به تغییرات کاملا در مردم وجود دارد. کمااینکه نحوه حضور مردم در انتخابات هم تا حدی گواه این امر است.»

او ادامه داد: «باید یک تفکیکی گذاشت میان آنچه نگاه مردم به حکومت است با آن فرآیند‌هایی که به نوعی کارگزاران حکومتی اجرا می‌کنند و باعث نارضایتی مردم شده است. مردم در عرصه‌های مختلف همچون مراسم شهادت حاج قاسم سلیمانی، نشان داده‌اند که مرز مشخصی میان این دو بخش است همچنین کشور و نظام‌شان را دوست دارند و در شرایط سخت پای آن هستند. اما آن‌ها این انتظار را دارند که مسئولین امر هم در این راستا پیشقدم باشند.»

حتما بخوانید:  امید پرسپولیس ایران نیامد، راهی مجارستان شد

سعیدی افزود: «نمی‌توان همیشه به مردم گفت که ریاضت اقتصادی بکشند و کم مصرف کنند ولی خود مسئولان دولتی و دیگر مسئولان کشور قائل به این موضوع نباشند، این نمی‌شود که ریاضت را مردم بکشند اما آقازاده‌ها برای تحصیلات به کشورهای غربی مثل آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بروند؛ این دوگانگی‌هاست که باعث نارضایتی مردم می‌شود. یا اینکه در بعضی از تریبون‌ها از ایجاد محدودیت برای مردم در حوزه‌های مختلف گفته می‌شود که نمونه‌ای از آن را در حوزه فضای مجازی می‌بینیم؛ به همان نسبت که دسترسی مردم را به بسیاری از این پلتفرم‌ها محدود می‌کنیم، خود مسئولان و دولتمردان از آن استفاده می‌کنند. گواه این مدعا هم بحث توییتر است که من بارها عنوان کرده‌ام که اگر این شبکه اجتماعی مشکل دارد چرا خود مسئولین از آن‌ها استفاده می‌کنند؟ این دوگانگی‌هاست که باعث رنجش مردم شده است.»

نماینده مردم چابهار در مجلس، خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری بحث آب، جمعیت و حاشیه‌نشینی را جزو مسائل اصلی کشور می‌دانند و ما هم دیدیم که چالش‌های عدیده‌ای در بحث انتقال آب بین حوزه‌ای اتفاق افتاد که باعث نگرانی مردم شده بود؛ اینجا باید صدای اعتراض مردم شنیده می‌شد. اما مردم هم عنایت داشته باشند که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد گرچه با این گفته، سوال درستی ایجاد می‌شود که چه زمانی این شرایط ویژه قرار است تمام شود، ولی به هر حال در این میان سو استفاده معاندین هم وجود دارد.»

سعیدی با تاکید بر اینکه اعتراضات باید در چارچوب مباحث قانون اساسی و با مجوز باشد، ابراز کرد: «ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای شنیدن صدای مردم جزو وظایف حاکمیت‌ها و مشخصا وزارت کشور است که باید این بستر لازم را فراهم کند. بحث حاشیه‌نشینی پدیده‌ی قابل توجهی است. از طرفی مشاهده می‌کنید که در برخی شهرها همچون تهران، مشهد، زاهدان و به صورت ویژه در چابهار، هم حجم حاشیه‌نشینی بسیار است و هم الگوی زیست حاشیه‌نشینان بسیار وحشتناک است. اگر تدبیر اساسی و عاجلی برای این موضوع اندیشیده نشود، مسلما منجر به چالش‌های اساسی خواهد شد که بعد از مشکل آب، این موضوع می‌تواند چالش اصلی و مهمی باشد.»

حتما بخوانید:  روحانی: بازگشایی‌های تدریجی ضرورت کشور بود

این عضو فراکسیون محیط زیست، ادامه داد: «در حال حاضر، کشورهایی که دچار جنگ داخلی هستند این میزان تورم سالیانه که ما با آن مواجه هستیم را ندارند. بنابراین مسئولین و تیم اقتصادی دولت باید با تدبیر بیشتری در این زمینه برنامه‌ریزی کنند. همچنین در بحث بودجه هم این انتظار وجود دارد. الان صحبت از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است؛ این مهم باید به گونه ای باشد که اگر قرار است بودجه انقباضی باشد، در درجه اول سعی شود که نهادهایی که گرچه وجود آن‌ها ضرورت است ولی در اولویت قرار ندهیم.»

سعیدی درباره این نهاد‌ها، توضیح داد: «بسیاری از نهادهای فرهنگی علیرغم اینکه وجودشان ضرورت است ولی اولویت کشور نیستند اما شاهد افزایش ردیف‌های بودجه‌ای آنان بودیم. اعتبارات صدا و سیما، نهاد ریاست جمهوری و بسیاری از موسسات فرهنگی افزایش داشتند ولی در حوزه مناطق محروم کمترین رشد را در مباحث بودجه‌ای داشتیم. این‌ها مواردی است که باعث دوگانگی و نگرانی مردم می‌شود.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *