آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ تبریز آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ تبریز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ تبریز

آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ تبریز

برترین‌ها: بازار تبریز که حدود یک دهه پیش به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده، در میان شعله‌های حریق می‌سوزد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: آتش سوزی در راسته «ایکی قاپیلی» رخ داده و نیرو‌های آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه در تلاشند حریق را اطفا کنند. ۱۵۰ الی ۲۰۰ مغازه در این راستا قرار دارد.

آتش‌سوزی در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در تبریز

این در حالی است که شماری از مردم با اطلاع از وقوع این رویداد روانه بازار تبریز شده‌اند و در نتیجه، ازدحام در خیابان اطراف شکل گرفته که کار را برای امدادگران دشوار کرده است. وضعیتی که نیرو‌های پلیس می‌کوشند آن را مدیریت کرده و راه را برای تردد خودرو‌ها و ماموران امدادی، اورژانس و هلال احمر باز نگه دارند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، این رویداد تا کنون تلفات جانی نداشته، اما وضعیت حریق به گونه‌ای است که مهار ناپذیر به نظر می‌رسد و احتمال سرایت آن به دیگر بخش‌های بازار وجود دارد.

علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

۰۰:۰۰ تقاضای آتش نشانی از شهروندان تبریزی

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اعلام کرد: مغازه های لوازم آرایشی که در سال های گذشته نیز دچار حریق شده بود، برای بار دوم بر اثر انفجار دچار حریق شده است.

آتش نشانان توانسته اند به قسمتی از آتش سوزی نفوذ کرده و آن را مهار کنند اما متاسفانه ورود به قسمتی از محدوده آتش با سختی همراه است. از شهروندان می خواهیم برای تسریع در عملیات آتش نشانی از تجمع در محدوده بازار تبریز خودداری کنند.

حتما بخوانید:  «زیرخاکی» از فردا روی آنتن شبکه یک می‌رود

۰۰:۲۶ یکی از آتش نشانان از ناحیه چشم مصدوم شد

شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با مهر از مصدوم شدن یکی از مأموران آتش نشانی خبر داد و گفت: این مصدوم تحت مراقبت‌های اورژانس سریعاً به بیمارستان نیکوکاری انتقال یافت.

۰۱:۱۷ انفجارهای پیاپی و دردسرساز

به دلیل اینکه سرای آتش گرفته بازار تبریز، سرای فروش لوازم ارایشی و بهداشتی است، ترکیدن قوطی اسپری های موجود در این مغازه ها بر اثر آتش و گرما، علاوه بر آنکه صدای انفجارهای خفیفی تولید می‌کند، فضا را برای فعالیت آتش نشانان و افراد حاضر در محل بسیار مشکل کرده است.

۰۱:۲۰ حضور امام جمعه و استاندار در محل حادثه

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وارد بازار تبریز و حوالی کانون آتش سوزی شد. همچنین محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در محل آتش سوزی بازار تبریز حاضر شد تا بر عملیات اطفای حریق آتش نشانان و امدادگران نظارت کند.

آتش‌سوزی در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در تبریز

۰۱:۵۴ حضور نیروهای ارتش برای مهار آتش سوزی بازار تبریز

نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز برای مهار آتش سوزی بازار تبریز وارد عمل شدند.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *