آقای اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیر آقای اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آقای اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیر

آقای اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیر

برترین‌ها: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه گفت که از سرنوشت صدام درس و عبرت بگیرید و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کنید.

ذوالنور: از سرنوشت صدام عبرت بگیرید

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای “ پان ترکیست ها” نوشت:

«اگر ⁧‫اردوغان‬⁩ در ادبیات، جغرافیا و تاریخ رفوزه نشده بود؛ می فهمید که آن شعر در رثای جدا شدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است. از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزد و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کند.»

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با “رود ارس” خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وزارت خارجه: حامی تحریم ایران، بی‌وجدان است

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *