آل اسحاق: تاجران نگران روابط با عراق نباشند آل اسحاق: تاجران نگران روابط با عراق نباشند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آل اسحاق: تاجران نگران روابط با عراق نباشند

آل اسحاق: تاجران نگران روابط با عراق نباشند

روزنامه ایران: یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران وع راق نامه بانک مرکزی عراق درباره تعمال اقتصادی با ایران را بیهوده دانست و گفت: ما با عراق معامله دلاری نمی‌کنیم که حال بانک مرکزی آن از زیر مجموعه خود خواسته است با دلار معامله‌ای صورت نگیرد. تجارت ما با عراق با دینارعراق، ریال و برخی از مواقع یورو است.

هیچ زمان دلار نقش پررنگی در تجارت دو کشور نداشته است. به نظر می‌رسد گفته‌های نخست‌وزیر عراق و نامه بانک مرکزی عراق تنها جنبه شو دارد. دولت عراق به خاطر انتخابات و مباحث سیاسی به این موضوع پرداخته است تا بتواند به موفقیت‌هایی برسد.

این شوها را نباید جدی گرفت و یا اینکه تجار و تولیدکنندگان ایرانی از فضای موجود احساس نگرانی کنند. وی ادامه داد: تجارت ایران و عراق در حال افزایش است. آمار گمرک نیز گواه سیر صعودی مبادلات دو کشور است. تولیدکنندگان به خوبی نیاز بازار عراق را شناسایی کردند و ارتباطات خوبی برقرار شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه تجارت با عراق در فرم و قالب مشخص است، تصریح کرد: بر اساس فرمی که در مبادلات پولی و مالی در نظر گرفته شده است، صادرکنندگان در نقل و انتقال پول با مشکلی مواجه نخواهند شد. ما با دلار با عراق معامله‌ای نداریم.

ایران سومین صادرکننده بزرگ به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: ایران با فاصله بسیار کم از چین و ترکیه، سومین صادرکننده به عراق به شمار می‌رود و این امر با تلاش تجار و بازرگانان و در سایه تعامل روزافزون تثبیت شده است. سیدحمید حسینی، در گفت‌و‌گو با «ایران» هم گفت: تجارت ما با عراق در حال افزایش است و هیچ کاهشی رخ نداده است.

حتما بخوانید:  آمریکا: ایران به نقطه بدون بازگشت نزدیک می‌شود

خوشبختانه تجار کشور برای تحکیم روابط و پیشی گرفتن از چین و ترکیه که شرکای اول و دوم تجاری عراق هستند برنامه‌های متعددی را تدوین کرده‌اند.وی تأکید کرد: ایران کالاهای زیرساختی به عراق صادر می‌کند و همین امر باعث شده بخش خصوصی عراق تمایل به همکاری با ایران داشته باشد.

از طرفی در کنار کالاهای زیرساختی، قطعات صنعتی، پنیر، بستنی، کاشی، ورق پلاستیکی و کولر آبی از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عراق است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *