اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز

اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز

برترین‌ها: افزایش قیمت بنزین باعث شده بسیاری از مردم به استفاده از مترو و اتوبوس روی بیاورند. امروز اما شرکت مترو و اتوبوسرانی تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی «حمایت از اقتدار و امنیت ملی» اختصاص داده که همین مساله به تراکم سزویس حمل و نقل عمومی دامن زده.

اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز

امروز «فارس» به نقل از محسن محمدیان، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره علت شلوغی برخی از ایستگاه‌های مترو نوشت: افزایش نرخ بنزین تعداد مسافران مترو را نسبت به قبل بیشتر کرده و امروز ازدحام و شلوغی مترو در ایستگاه‌های ۲ و ۴ مشهودتر بود.

اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز

وی خاطرنشان کرد: علت شلوغی بیش از حد ایستگاه‌ها نیز به خاطر افزایش تعداد مسافران بوده و نقص فنی و اتفاق خاصی به وقوع نپیوسته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد گفت:‌سرفاصله حرکت قطارها نسبت به گذشته کاهش یافته تا بتوانیم مسافران بیشتری را از طریق خطوط مترو جابه‌جا کنیم.

اتوبوس‌ها برای تظاهرات، وضعیت مترو قرمز

همزمان با برگزاری مراسم راهپیمایی امروز در تهران شرکت متروی تهران از خدمات دهی رایگان مترو به شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت ملی خبر داد و اعلام کرد:  این خدمت رسانی امروز دوشنبه تا پایان مراسم در تمامی خطوط متروی تهران و حومه به صورت رایگان خواهد بود و بعد از پایان مراسم نیز پذیرش مسافر در ایستگاه‌های توحید، میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر، برای بازگشت راهپیمایان به مقاصد خود به صورت رایگان خواهد بود.

برای تسهیل در تردد شرکت کنندگان در این راهپیمایی، در صورت نیاز، برای اعزام قطار‌های فوق العاده اقدام خواهد شد.

حتما بخوانید:  چهار هزار کامنت برای توئیت عجیب آذری جهرمی

با توجه به برگزاری مراسم راهپیمایی طی روز جاری در خیابان انقلاب اسلامی، خط مسیر تردد اتوبوس‌های خط یک از میدان فردوسی، خیابان فردوسی، خیابان جمهوری اسلامی، میدان جمهوری اسلامی، چهارراه شهید نواب، خیابان آزادی به سمت غرب و بالعکس تغییر مسیر موقتی خواهد داشت پس از پایان مراسم به حالت عادی باز می‌گردد.

ازدحام و شلوغی در حالی گریبان سیستم حمل و نقل عمومی را گرفته که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران طی روزهای اخیر با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است که حدود ۳۰ درصدشان نیز باید اورهال شوند، گفت: ما اجباراً باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.

هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفت: مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده ‌اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه ای داشته باشد و آنها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *