احتمال ایجاد تنش در روابط ایران و فرانسه احتمال ایجاد تنش در روابط ایران و فرانسه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمال ایجاد تنش در روابط ایران و فرانسه

احتمال ایجاد تنش در روابط ایران و فرانسه

طی ساعات گذشته اخباری در رسانه منتشر شده است که از تنش احتمالی در روابط ایران و فرانسه حکایت دارد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از آژانس خبری فرانسه نوشت: یک روزنامه دولتی فرانسوی از بلوکه شدن دارایی‌های ۲ ایرانی و وزارت اطلاعات ایران در این کشور خبر داد.

اطلاعیه مربوط به بلوکه شدن دارایی‌های ایران در روزنامه دولتی «گزت» منتشر شده است.

احتمال ایجاد تنش در روابط ایران و فرانسه

همچنین وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که انتصاب سفیر خود را در ایران تا زمان پاسخگویی این کشور به برخی مسائل به تعویق می اندازد.

این وزارتخانه تاکید کرد تا زمانی که ایران به برخی پرسش ها در این زمینه پاسخ ندهد، انتصاب سفیر فرانسه در تهران به حالت تعلیق در خواهد آمد.

«ایرنا» به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: وی با بیان اینکه خواهان واقع بینی مقامات فرانسوی در قبال ایران هستیم، گفت: نسبت به دست های شومی که درصدد تخریب روابط دیرپای دوکشور و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند، هشدار داده و آزادی فوری دیپلمات ایرانی را می خواهیم.

بهرام قاسمی روز سه شنبه در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه در خصوص اتهام ناروا و واهی به یکی از دیپلمات های کشورمان که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس متهم و دستگیر شده است، اظهار داشت: بار دیگر با رد اتهامات و ادعاهای مطرح شده مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و خواستار آزادی فوری وی هستیم.

قاسمی تمام ماجرا را سناریو و توطئه ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه گردانی یک گروهک تروریستی و ضد مردمی مقیم فرانسه انجام می پذیرد.

حتما بخوانید:  اجازه تولید قرص کرونای فایزر در ایران صادر شد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی، تأکید کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود نقش معاندان، بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است.

قاسمی بیان کرد: بنابراین خواهان واقع بینی مقامات فرانسوی در قبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجددا نسبت به دست های شوم بداندیشان که در صدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند هشدار می دهیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *