احتیاط کنید؛ برف پاییزی و جاده‌های لغزنده احتیاط کنید؛ برف پاییزی و جاده‌های لغزنده | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتیاط کنید؛ برف پاییزی و جاده‌های لغزنده

احتیاط کنید؛ برف پاییزی و جاده‌های لغزنده

سازمان هواشناسی از بارش برف در ۵ استان کشور طی امروز و فردا خبر و نسبت به لغزنده شدن جاده‌ها در این مناطق هشدار داد.

بنابر اطلاعیه سازمان هواشناسی امروز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در جنوب استان کرمان و شمال استان هرمزگان پیش بینی شده است. فردا نیز استان‌های خراسان جنوبی،کرمان و شمال هرمزگان رگبار باران و رعد و برق خواهند داشت.

پیش بینی بارش برف در ۵ استان

در ادامه این اطلاعیه امده است: « با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی محلی و موقت معابر وجود دارد. همچنین بهدلیل احتمال بارش برف در ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران، سمنان و مازندران جاده های منتهی به این مناطق لغزنده و مه آلود پیش بینی می‌شود. لذا به هموطنان در نقاط یاد شده توصیه می شود برای اجتناب از خسارت احتمالی احتیاط لازم را به عمل آورند.»

ترافیک نیمه سنگین درباند جنوبی آزادراه کرج-قزوین

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجاآخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

برابر آخرین گزارش‌های دریافتی هم اکنون ترافیک نیمه سنگین درباند جنوبی آزادراه کرج-قزوین (محدوده پل استاندارد تا پل فردیس)، باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (محدوده پل فردیس تا پل کلاک و محدوده گرمدره) وسایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می‌باشند.

پیش بینی بارش برف در ۵ استان

بارش باران در استان کرمان (اکثر محورها) واستان خراسان جنوبی (محور‌های بیرجند-سربیشه و بیرجند-قاین) گزار شده است.

همچنین استان‌های کرمان و قزوین (ارتفاعات) واستان همدان (گردنه آوج و گردنه همدان) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است.

طبق این گزارش محور‌هایی که مسدود هستندنیز به این شرح است:

حتما بخوانید:  رونمایی از نسخه‌های گرانقیمت Z Flip۳ و Z Fold۳

محور اولنگ –شاهرود در استان‌های گلستان وسمنان

محور دیزین به شمشک در استان‌های تهران و البرز.

استان خوزستان محور شوش – فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل (تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع می‌باشد).

استان گیلان محور پونل به خلخال به علت ریزش کوه مسدود می‌باشد.

محور املش -اتاق ور در استان گیلان (محدوده پل کیازنی) به علت طغیان رودخانه وریزش پل تا اطلاع ثانوی مسدود گردید.

بارندگی در شرق و جنوب/ جاده‌های شمالی لغزنده و مه‌آلود است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی سه روز آینده در شرق و جنوب کشور یک سامانه بارشی فعال است.

احد وظیفه افزود: امروز یکشنبه رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق را در استانهای خراسان رضوی، جنوب کرمان، نیمه غربی هرمزگان و وزش باد شدید را در استانهای سمنان، خراسانهای شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا دوشنبه رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق درجنوب استان کرمان و شمال استان هرمزگان و پس‌فردا سه‌شنبه رگبار باران گاهی همرا با رعد و برق در استانهای خراسان جنوبی، کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی شده است.

وظیفه هشدار داد: با توجه به پیش بینی بارشهای رگباری، احتمال آبگرفتگی محلی و موقت معابر وجود دارد همچنین بدلیل احتمال بارش برف در ارتفاعات استانهای خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران، سمنان و مازندران، جاده های منتهی به این مناطق لغزنده و مه آلود پیش بینی می‌شود لذا به هموطنان عزیز در نقاط یاد شده توصیه می شود برای اجتناب از خسارت احتمالی احتیاط لازم را بعمل آورند.

حتما بخوانید:  گروه‌های موسیقی خیابانی مجوز می‌گیرند

پیش بینی بارش برف در ۵ استان

۱۶ استان گرفتار توفان و سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، به تشریح خدمات امداد و نجات در توفان و سیل و آبگرفتگی از سوم تا هفتم آبان ۹۷ در سطح ۱۶ استان کشور پرداخت.

مرتضی سلیمی، گفت: ١۶ استانآذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و لرستان، تحت تاثیر توفان و سیل قرار داشته اند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده که شامل ٢٩شهر و روستا بوده اند، افزود: کار امدادرسانی برای ۱۱۷۲ نفر انجام و ۱۷۷ نفر در ۴۹ دستگاه چادر، اسکان اضطراری داده شدند.

سلیمی، از انتقال ۸ نفر به مناطق امن و ۴ نفر به مراکز درمانی خبر داد و گفت: تخلیه آب ۶۸ واحد مسکونی توسط نیروهای امدادی انجام شد.

وی با اشاره به حضور ۴۴۵ نفر نیروی عملیاتی در این ماموریت ها، افزود: این افراد در قالب ۱۰۷ تیم امداد و نجات، به مردم گرفتار سیل و توفان، خدمات امدادی ارائه دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات، در ادامه از توزیع پتو، موکت، نایلون، والور و فانوس، کنسروجات، برنج و حبوبات، روغن و قند و شکر و…، در بین افراد آسیب دیده از حوادث سیل و توفان خبر داد و گفت: امدادرسانی در ایلام،مازندران و لرستان ادامه دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *