احمد خاتمی: حفظ نظام، تکلیف شرعی است احمد خاتمی: حفظ نظام، تکلیف شرعی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احمد خاتمی: حفظ نظام، تکلیف شرعی است

احمد خاتمی: حفظ نظام، تکلیف شرعی است

ایرنا: امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان انقلاب با طرح شبهه نسبت به انتخابات و خسته نشان دادن مردم به دنبال حضور کمرنگ آنان در انتخابات هستند اما مردم در این روز نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی جمعه شب در حرم مطهر رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب، آینده انقلاب را به مراتب روشن‌تر از گذشته می‌دانند و همانگونه که خداوند در حوادث مختلف همچون حادثه صحرای طبس و سقوط هواپیماهای آمریکایی این نظام را یاری کرد از این پس نیز مردم و کشور ایران را یاری خواهد کرد.

احمد خاتمی: حفظ نظام، تکلیف شرعی است

وی ادامه داد: امام راحل از میان ما رفت ولی اخلاص، شجاعت و تدبیر او در رهبر معظم انقلاب وجود دارد و مردم نیز به این انقلاب امیدوارند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نیامدن در پای صندوق رای، دشمن را شاد می‌کند و حفظ نظام همچون حضور در مراسم ۲۲ بهمن، روز قدس و انتخابات با حضور مردم شکل می‌گیرد و این در حالی است که دشمنان دوست دارند ملت را خسته نشان دهند.

وی افزود: افرادی که در جایگاه مسوولیت قرا می‌گیرند باید صبرشان بیش از مردم باشد و صبر و امید به آینده می‌تواند معیاری برای تشخیص فرد اصلح در انتخابات باشد که در مقابل دشمنان چگونه صبر و استقامت خواهد داشت.

خاتمی با اشاره به فداکاری شهدا و همچنین قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ادامه داد: نظام اسلامی ایران، امروز امانت شهیدان در دست ماست و چشم آنها امروز به ما است که این نظام را به عنوان یک تکلیف شرعی که امام راحل آن را اوجب واجبات دانستند، حفظ کنیم.

حتما بخوانید:  تساوی جذاب در نبرد کلاسیک آسیا

وی گفت: حاصل فعالیت امام خمینی (ره) ایجاد فرهنگ و گفتمان سازی حضور دین در جامعه بود که منتهی به مردم سالاری دینی شد و بر همین اساس حفظ نظام مهم تلقی می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای ۲ پیشینه نهضت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۹ دی ۱۳۵۶ است.

وی ادامه داد: در سال ۴۲ بعد از دستگیری امام راحل مردم شهرهای تهران، قم و ورامین به میدان آمدند و اعتراض در همه جای کشور آغاز شد ولی اعتراض خونین در باقرآباد ورامین شکل گرفت و رژیم پهلوی مجروحان این حادثه را زنده به گور کرد. در سال ۵۶ نیز به علت اهانت به ساحت مرجعیت امام خمینی (ره) درسهای حوزه علمیه تعطیل شد و رژیم پهلوی تعدای از افراد را به شهادت رساند و چهلم شهدای قم، تبریز و سایر شهرها در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید و این نشان دهنده این است که پیشینه انقلاب و نهضت اسلامی ایران به ولایت گره خورده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *