از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ ساز از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ ساز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ ساز

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ ساز

برترین‌ها: روزگاری در همین استادیوم آزادی، مهمان فرانک سیناترا بودیم، در شرایطی که، امروز، صحبت از ممنوعیت ورود ساز می‌شود.

فرانک سیناترا، خواننده و هنرپیشه مشهور آمریکایی که از پرفروش‌ترین هنرمندان تاریخ موسیقی جهان است در آذر سال ۱۳۵۳ برای برگزاری کنسرتی به تهران سفر کرد. این خواننده افسانه‌ای در ۳ آذر ۱۳۵۳ اجرایی را در سالن مملو از تماشاگر آزادی فعلی (سالن ۱۲ هزار نفری) روی صحنه برد که بخش‌‌هایی از آن را در اینجا مشاهده می‌کنید. سیناترا، جدای از خوانندگی، هنرپیشه پر افتخاری بود و اینجا یک اسکار و دو گلدن گلوب برای بازیگری و سه گرمی برای آلبوم‌هایش داشته.

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ساز

فرانک سیناترا Frank Sinatra)) با نام کامل فرانسیس آلبرت سیناترا (FrancisAlbert (Sinatra خواننده، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او در دسامبر ۱۹۱۵ در خانواده‌ای مهاجران ایتالیایی در شهر نیوجرسی متولد شد. او یادگیری موسیقی را به صورت خودآموز و تنها با شنیدن موسیقی آغاز کرد و تا پایان عمر هرگز نت‌خوانی را یاد نگرفت.

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ساز

فرانک سیناترا به‌واسطه صدای صاف و لطیف و همچنین شخصیت خاص خود از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و از او می‌توان به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های هنری قرن بیستم یاد کرد که هواداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا به خود جذب کرد. علی‌رغم این‌که او هیچ‌وقت نت‌خوانی را یاد نگرفت، اما درک شگفت‌انگیز او از موسیقی باعث شد او به یکی از موفق‌ترین خوانندگان تک‌خوان تاریخ آمریکا بدل شود و چند دهه از موسیقی این کشور و خصوصا دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی را تحت سیطره خود را درآورد.

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ساز

سیناترا از سال ۱۹۳۵ وارد دنیای موسیقی شد. در این سال او به واسطه مادرش با یک گروه آشنا شد و خیلی زود آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد و از این پس بود که او خیلی زود مدارج پیشرفت و ترقی را پیمود. عمده دوران کاری او و به ویژه دوران اوج او به همکاری با رهبران گروه آمریکایی مشهور دوران اوج سوینگ، هری جیمز Harry James و تامی دورسی Tommy Dorsey باز می‌گردد.

حتما بخوانید:  واکنش سفیر روسیه به خبر جنجالی قرارداد با ایران

در سال ۱۹۴۳ او قراردادی با کمپانی کلمبیا رکوردز امضا کرد و این آغاز دوره توفانی کاری سیناترا بود و اولین آلبوم شخصی‌اش را در سال ۱۹۴۶تحت این لیبل منتشر کرد. این خواننده یکی از پرکارترین خوانندگان قرن بیستم است و در طول دوران طولانی فعالیت کاری خود بیش از ۱۴۰۰ ترانه اجرا کرد. آثار او گستره زیادی از سبک‌ها از جمله موسیقی سوینگ، وکال جاز، پاپ، جاز و … را شامل می‌شود.

او بیش از پنج دهه حضوری مستمر و موفق در دنیای موسیقی داشت. آثار او همواره با اقبال عمومی بسیار زیادی مواجه شد و حتی پس از فقدانش نیز این اقبال ادامه دارد. بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آثار فرانک سیناترا به فروش رسیده است که باعث شده نام او در کنار موفق‌ترین گروه‌های تاریخ موسیقی قرار گیرد. مجله رولینگ استون او را بزرگ‌ترین خواننده قرن بیستم معرفی می‌کند.

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ساز

سیناترا جدا از فعالیت در عرصه موسیقی، در زمینه سینما نیز حضوری چشم‌گیر داشت و با تحسین‌های زیادی مواجه شد. او در چندین فیلم بازی کرد و به خاطر ایفای نقش در بسیاری از آن‌ها مورد ستایش قرار گرفت و نامزد دریافت جوایز زیادی شد.

از فرانک سیناترا در ورزشگاه آزادی تا ممنوعیت‌ساز

این هنرمند در طول دوران طولانی فعالیت کاری خود موفق به کسب عناوین پرشماری شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۱ جایزه گرمی، ۴ جایزه گلدن گلوب، ۳ جایزه اسکار، ۴ جایزه NME و تعداد پرشماری جوایز دیگر شده است. نام او در تالار مشاهیر هنری بسیاری از نقاط مختلف دنیا ثبت شده است و بدون شک از او می‌توان به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مطرح قرن بیستم یاد کرد.

حتما بخوانید:  چراغ سبز پرسپولیس برای بازگشت ترابی

فرانک سیناترا در مه ۱۹۹۸ پس از ۵۳ سال حضور مستمر و تاثیرگذار در عرصه موسیقی و همچنین عرصه سینما، در ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *