از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد

دیجیاتو: برند لوکس جنسیس سرانجام از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. این خودرو GV60 نام دارد و بر مبنای پتلفرم اختصاصی E-GMP ساخته شده، همان پلتفرمی که کره‌ای‌ها قبلا دو مدل آیونیک ۵ و کیا EV6 را بر اساس آن توسعه داده‌اند. چنین شباهتی به مبنای احتمال استفاده از موتورهایی با قدرت ۵۸۰ اسب بخار خواهد بود.

تصاویر اولیه منتشر شده از جنسیس GV60 حکایت از آن دارند این مدل جدید مثل آیونیک ۵ نه یک خودروی هاچبک است و نه یک خودروی کراس‌اوور و در رده‌ای مابین آن دو قرار می‌گیرد. از نظر طراحی کاملا مشخص است که با محصولی از جنسیس طرف هستیم، چرا که المان‌هایی مثل چراغ‌های اصلی دوقلو و جلوپنجره الماسی‌شکل در GV60 نیز بکار برده شده است.

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد

یکی از ویژگی‌های جالب جنسیس GV60 که از آیونیک ۵ به امانت گرفته شده، جایگزینی آینه‌های جانبی با دو دوربین است. این دوربین‌ها تصاویر اطراف و پشت خودرو را روی دو نمایشگر که در نزدیکی ستون A نصب شده‌اند، نمایش می‌دهند. مثل اکثر خودروهای جدید، در GV60 هم از دستگیرهای کشویی مخفی‌شونده استفاده شده است. این دستگیره‌ها هنگام جمع شدن با بدنه هم‌سطح شده و ایرودینامیک را بهبود می‌بخشند که آن هم به نوبه خود باعث بهبود برد حرکتی می‌شود.

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شدجنسیس GV60 در داخل کابین هم هویت خود را به آسانی آشکار می‌سازد، چرا که شباهت زیادی به برادران خود دارد. داشبورد خوش‌فرم این خودرو ساده طراحی شده و میزبان نمایشگر دیجیتال است. یکی از این نمایشگرها در پشت فرمان قرار داشته و اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه می‌کند. نمایشگر دیگر که به آن چسبیده، برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد.

حتما بخوانید:  روحانی: نزول موج چهارم کرونا آغاز شده است

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شد

گوی کریستالی موجود روی کنسول میانی از المان‌های جذاب کابین GV60 است. این گوی زیبا وقتی که خودرو خاموش است، از خود نور ساطع می‌کند. اما موقع روشن شدن خودرو، این گوی چرخیده و به دکمه انتخاب وضعیت گیربکس تبدیل می‌شود.

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شددر رابطه با مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه فعلا حرفی به میان نیامده، اما می‌توان حدس زد که قوای محرکه جنسیس GV60 با آیونیک ۵ کمابیش مشترک خواهد بود. در این صورت باتری‌های ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی برای تامین انرژی مورد استفاده قرار گرفته و GV60 خواهد توانست بر اساس استاندارد WLTP تا ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی کند. ضمن اینکه اگر این مساله صحت داشته باشد، قوی‌ترین نسخه از جنسیس GV60 قدرتی در حدود ۵۸۰ اسب بخار خواهد داشت.

از لوکس‌ترین محصول هیوندای رونمایی شدگفتنی است در شیوه نامگذاری جنسیس، حرف G از نام کمپانی و حرف V از واژه versatility (به معنای کاربردپذیری) برگرفته شده؛ در این شیوه هر چه اعداد کوچک‌تر باشند، نشانگر خصوصیات اسپرت‌تر هستند. از این رو GV60 را باید اسپرت‌ترین مدل کمپانی دانست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *