استمداد مدیران مسئول چند روزنامه از روحانی استمداد مدیران مسئول چند روزنامه از روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استمداد مدیران مسئول چند روزنامه از روحانی

استمداد مدیران مسئول چند روزنامه از روحانی

اعتماد آنلاین: مدیر مسئول و صاحب امتیاز ۷ روزنامه سراسری کشور با ارسال نامه ای به رییس جمهوری خواستار اتخاذ راه حلی برای انتشار روزنامه های سراسری شدند.مشروح این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور

با سلام و احترام

با عنایت به مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی برخی از صنوف از جمله چاپخانه ها که نتیجه آن تعطیلی چاپ نشریات وروزنامه ها میباشد ، مواردی به شرح زیر به استحضار میرسانیم :

۱-ایران یکی از کشورهایی است که همواره در معرض بحران‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار داشته است. هر جا که بحران وجود دارد به ابزار مدیریت آن و رسانه نیاز است. بحران های سیاسی ـ اجتماعی، و یا بحران های ناشی از بلایای طبیعی از جمله لحظاتی است که رسانه های جمعی نقش های خود ، از جمله نقش های اطلاع رسانی و آموزشی را جهت بیان خبر،تحلیل و.. نه تنها به خوبی ایفـــا می کنند، بلکه حتی باید بتواند ایفای این نقش را در لحظاتی از عمر این رسانه، تاریخی و به یادماندنی نمایند . مواردی مانند آشنایی با چیستی و نوع بحران و آثار و عوارض آن؛ ضرورت های جامعه و مخاطبان، قبل، حین و بعد از بحران، تنها بخشی از نقش رسانه ها در این شرایط بحرانی است.

۲-حضرتعالی بر این امر واقفید که رسانه‌ها می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی نحوه مقابله با کرونا به سیاست گذاران وهمچنین اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم نقش تعیین کننده وکمک کننده ای ایفا نمایند بویژه در شرایطی که در فضای مجازی اطلاعات نادرستی در حال انتشار است ، تعطیلی روز نامه های چاپی قطعاً به امر خطیر آگاهی بخشی به جامعه ضربه جبران ناپذیری وارد مینماید.

حتما بخوانید:  فروشگاه اینترنتی «بامیلو» رسما تعطیل شد

۳- بر اساس همین منطق در اکثر کشورهایی که این ویروس شیوع پیدا کرده بویژه کشورهای اروپایی از قبیل ایتالیا،انگلیس،فرانسه و..رسانه های چاپی تعطیل نشده وبا استفاده از دستورالعمل های بهداشتی و فنی اجازه داده اند تا رسانه ها این نقش پل ارتباطی را بطور موثر ایفا نمایند.

۴-روزنامه‌ها با دعوت از نخبگان سیاسی،علمی و فرهنگی وتولید محتوای آگاهی بخش می‌توانند راه را بر انتشار اطلاعات غلط در جامعه ببندند و از طرفی سیاست گذاران را در اعمال سیاست های درست ، پشتیبانی کنند ودر این شرایط حساس و خطیر، نقش پل ارتباطی قابل اعتمادی بین مردم و مسئولان باشند.

۵- به حاشیه رفتن روزنامه‌نگاران خدوم و دلسوز و کاردان یکی دیگر از تبعات این تصمیم خواهد بود و در شرایطی که رسانه ها باید در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، تاریخ ساز باشند و در روزهایی که جامعه باید از حضور ایشان بهره‌مند شود متاسفانه تاثیرگذاری‌شان را از دست می‌دهند.

۶- فراموش نکنیم که بار اصلی روشنگری و اصلاح و شفافیت همواره بر دوش مطبوعات بوده و در مواقع بحرانی این روزنامه‌نگاران بوده‌اند که اطلاع‌رسانی کرده و علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها انجام وظیفه کرده‌اند.در این روزهای حساس حضور روزنامه ها می‌تواند دولت و مردم را برای عبور هرچه سریع‌تر و البته کم‌هزینه‌تر از کرونا یاری کند. لذا با توجه موارد مطروحه از حضرتعالی استدعا داریم در این شرایط حساس که حضور پر رنگ رسانه ها میتواند نقش موثر،آگاهی بخش وکمک کننده داشته باشد ، دستور فرمایید ستاد مقابله با کرونا اجازه چاپ روزنامه ها را بصورت کاغذی ( با اتخاذ تدابیر بهداشتی وفنی ) صادر نماید تا جامعه رسانه‌ای کشور بتواند در این مقطع مهم نقش سازنده و تاریخی خود را برای عبور از بحران با همراه‌سازی عموم مردم ایفا کند.

حتما بخوانید:  صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

۱-علیرضا بختیاری رییس هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد

۲-الیاس حضرتی عضو هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه اعتماد

۳-محمد علی وکیلی عضو هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه ابتکار

۴-مصطفی کواکبیان عضو هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه مردم سالاری

۵-منصور مظفری عضو هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه آفتاب یزد

۶-نعمت اله شهبازی عضو هیات مدیره و دبیر انجمن ومدیر مسوول روزنامه گل

۷-محمد رضا سعدی نایب رییس هیات مدیره انجمن ومدیر مسوول روزنامه جهان صنعت

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *