اسرائیل: حملات علیه برنامه اتمی ایران ادامه دارد اسرائیل: حملات علیه برنامه اتمی ایران ادامه دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اسرائیل: حملات علیه برنامه اتمی ایران ادامه دارد

اسرائیل: حملات علیه برنامه اتمی ایران ادامه دارد

بی‌بی‌سی: نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه اولین سفر رسمی خود به آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت که با تلاش‌های واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای با ایران مخالفت خواهد کرد. او همچنین گفته که اسرائیل به حملات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

بنت که وارد واشنگتن شده، قرار است برای اولین بار از زمان نخست‌وزیری با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در روز پنج‌شنبه دیدار کند.

نفتالی بنت: حملات علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد

او می‌گوید یک رویکرد جدید درباره ایران ارائه خواهد داد که تقویت روابط با کشورهای عرب مخالف توسعه برنامه هسته‌ای ایران، اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران و ادامه عملیات‌ مخفیانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران از جمله آنهاست. او گفت نظراتش درباره ایران را با بایدن مطرح خواهد کرد.

بنت در این مصاحبه گفت: “کاری که باید انجام بدهیم و داریم پی می‌گیریم، ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای از کشورهای عربی منطقی همراه با ما است که مانع و سد راه تمایل به برتری‌جویی” ایران در منطقه شود.

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید در اولین سفرش به آمریکا به دنبال یافتن نقطه‌نظرهای مشترک دو کشور در قبال ایران است. بنت وعده داده که با یک رویکرد “جدید و سازنده ” در مقابل برنامه‌ هسته‌ای ایران وارد کاخ سفید شود.

موضوع دیگر گفت‌وگو سران آمریکا و اسرائیل، فلسطین و اسکان در شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین است.

هرچند سیاست‌های فعلی دولت اسرائیل تفاوت چندانی با سیاست دولت قبلی این کشور ندارد، اما نفتالی بنت در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته که در دیدار با جو بایدن به دنبال تغییر لحن در روابط اسرائیل و آمریکاست که در زمان نخست‌وزیری نتانیاهو با دولت دموکرات آمریکا روابطی دشوار بوده است.

حتما بخوانید:  آمریکا: آماده برداشتن همه تحریم‌های ایران هستیم

بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک ماه طول کشید تا بایدن به بنیامین نتانیاهو زنگ بزند اما دو ساعت بعد از نخست‌وزیری نفتالی بنت بایدن با او تماس گرفت.

پارلمان اسرائیل در اواسط ماه ژوئن گذشته با اکثریتی کوچک نفتالی بنت را به نخست‌وزیری برگزید. بنت دولت ائتلافی خود را “دولت تغییر” خوانده است. به قدرت رسیدن این سیاستمدار راستگرای افراطی به ۱۲ سال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد.

بنت جزئیات دقیق‌تری درباره رویکرد تازه اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای ایران نداده است. بنیامین نتانیاهو، مخالف سرسخت توافق برجام در سال ۲۰۱۵ بود و اعتقاد داشت که آن توافق مانع ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران نخواهد شد. اسرائیل آن زمان بر دولت دونالد ترامپ فشار آورد که از توافق برجام خارج شود و در نهایت این اتفاق افتاد.

نفتالی بنت اخیر در هشداری صریح به جمهوری اسلامی اعلام کرد که دوران نشستن به گفته وی آسوده در تهران و شعله‌ور کردن خاورمیانه تمام شده است.

آن هشدار پس از آن داده شد که آمریکا و اسرائیل حمله مرگبار اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عمان را به ایران نسبت دادند و گفتند که آن اقدام با یک واکنش “مشترک و هماهنگ” روبرو خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *