اعتراض به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان اعتراض به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اعتراض به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان

اعتراض به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان

برترین‌ها: اظهارات جنجالی «ترانه علیدوستی»، بازیگر سینما که این روز‌ها در آمریکا حضور دارد درباره ورزش شنا در ایران برای بانوان بحث برانگیز شده تا آنجا واکنش تند برخی روزنامه‌های اصولگرا را به دنبال داشته است.

«ترانه علیدوستی» هنرپیشه سینما و تئاتر کشورمان که این روزها در آمریکا حضور دارد، در اظهاراتی عجیب مدعی شده که ورزش شنا در ایران برای بانوان کشورمان ممنوع است. او همچنین مدعی شده که در ایران هویت ورزشی برای بانوان وجود ندارد و شنا برای زنان در ایران رسماً ممنوع است.

حمله به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان

علیدوستی که در فیلمی به نام “اورکا” با این مضمون و محتوا که یک ورزشکار زن با ثبت سه رکورد گینس در دنیا، در کشور خودش دچار محدویت است، ایفای نقش کرده است.

از این رو فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران از این بازیگر درخواست کرده تا به ایران بیاید و مسابقات رکوردگیری شنا زنان ایران که ۱۹ و ۲۰ اسفند جاری در استخر قهرمانی آزادی تهران برگزار می شود را از نزدیک تماشا کند.

در همین رابطه روزنامه کیهان در اعتراض به ترانه علیدوستی نوشت:

متأسفانه اظهارات برخی از چهره‌های مشهور درباره موضوعاتی که دانش و اطلاعی درباره آن‌ها ندارند، بعضا به ســوژه و خوراک رسانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه ایران تبدیل می‌شود.

روزنامه وطن امروز هم در یادداشتی تند تحت عنوان «شیرجه ترانه علیدوستی در استخر خالی!»  آورده است:

اگر ادعای علیدوستی واقعیت داشته باشد و اساسا ورزشکار زن ایرانی هویت نداشته باشد، چگونه پیش از این کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال المپیک شد؟ نکته تلخ ماجرا اینجاست که همان کیمیا هم بعد از آن همه توجهی که به او شد و فضایی که خلق شد تا او و دیگر دختران ایران بتوانند در میادین جهانی و المپیک حاضر شوند، بعد از رفتن، حرف‌هایی زد که دل همه را به درد آورد.

حتما بخوانید:  شلیک مرگبارِ گارد ساحلی امارات به لنج ایرانی

نمی‌دانیم شاید این خاصیت آب و هوای آن سوی مرزهاست که به محض خروج از ایران، باعث چنین مصاحبه‌هایی می‌شود. در این میان ترانه علیدوستی اساسا حرف غلطی زده و طبیعتا شنونده آن در غرب، تصویری بسیار بسته و عجیب از کشورمان در ذهن خود خواهد ساخت. وقتی این سیاه‌نمایی از سوی یک هنرپیشه ایرانی مطرح ‌شود، دیگر چه انتظاری از منتقد مغرض آن سوی آب می‌توان داشت؟

واکنش ترانه علیدوستی به حواشی مصاحبه‌اش

ترانه علیدوستی در واکنش به مصاحبه حاشیه‌سازش در جشنواره سانتا باربارا گفت : ممنوعیت شنا در عرصه های رسمی و بین الملل برای زنان ایرانی، نظر شخصی من نیست.

حمله به ترانه علیدوستی به خاطر شنای زنان

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *