افشاگری درباره استفاده سموم در کشاورزی ایران افشاگری درباره استفاده سموم در کشاورزی ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / افشاگری درباره استفاده سموم در کشاورزی ایران

افشاگری درباره استفاده سموم در کشاورزی ایران

روزآروز: محمد درویش، فعال محیط‌زیست شناخته‌شده، درباره سمی‌بودن محصولات کشاورزی در ایران به‌وب‌سایت دیده‌بان ایران گفته: «اغلب سموم، کودها و آفت کش ها به دلیل اینکه توسط نهادهای مربوط تایید می شود دارای استاندارد است. اما میزان استفاده‌ سموم، کودها و آفت کش در محصولات کشاورزی ایران بیشتر از حد استاندارد است.

افشاگری درباره علت بازگشت محصولات صادراتی ایران

سالها ست سمومی که سازمان بهداشت جهانی استفاده آنها را در محصولات خوراکی ممنوع کرده، استفاده نمی شود اما میزان مصرف نیترات و کود اوره در ایران فراتر از حد استاندارد است.

مسوولان می‌گویند، کشاورزی نمونه است که در هر هکتار تولید بیشتری داشته باشد و اما اینکه این افزایش تولید به چه قیمتی است اصلا برای آنها ملاک نیست و بابت این موضوع جایزهماشین پراید می‌دهند در حالی که بهتر است این کشاورز را برای دوره های آموزشی جدی کشاورزی بفرستند تا آموزش صحیحی در خصوص استفاده از کودو سم به او بدهند.

شرایط فعلی ‌ما و قطعی روابط بین‌المللی باعث شده تا کشاورزی مدرن و صحیحی نداشته باشیم.»

او افزوده: «دلیل دیگر استفاده از آب پسماندها است که بیشتر در کلان شهرها مانند شیراز ، جنوب تهران ، اصفهان و مشهد استفاه می‌شود.

بنده یک دهه پیش، اعلام کرد میزان سرب در پیازهای جنوب تهران بیش از ۸ برابر استاندارد جهانی است ولی عملا اعلام کردن ما نمی‌توانیم این آمارها را اعلام کنیم و همان زمان با من برخورد شد که چرا شما امارهای محرمانه را منتشر می‌کنید در صورتی که سوال اصلی این است که چرا مواد غذایی الوده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رویه‌ی غالب در حکومت این است که به جای اینکه مشکل را حل کنیم صورت مسئله را پاک می‌کنیم.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ماجرای غیراخلاقی ویدئویی که از ستاره اسکندری لو رفت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *