امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد

امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد

عصر ایران: وزیر خارجه امارات متحده عربی که کشورش اخیرا اقدام به عادی سازی روابط با اسراییل کرده در توجیه نزدیکی کشورش به تل‌آویو گفت اقدامات و سیاست‌های تهاجمی ایران در منطقه باعث نزدیکی اعراب به اسراییل و نگاه نو آنها نسبت به اسراییل شده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “انور قرقاش” وزیر خارجه امارات متحده عربی روز جمعه (دیروز) در اظهاراتی در یک نشست مجازی اجلاس سالانه ملل متحد، مدعی شده کشورش برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، اما سیاست تهاجمی ۳ دهه اخیر ایران باعث نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شده و آنها را وادار کرده به روابط خود با اسراییل نگاهی تازه داشته باشند.

امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد

انور قرقاش/عکس آرشیوی/آسوشیتدپرس

او گفت با وجودی که هدف کشورش از نزدیکی به اسراییل مقابله با ایران نبوده اما اقدامات و سیاست‌های ایران در منطقه تاثیرات خود را به جا می‌گذارد.

امارات متحده عربی و بحرین اخیرا در نشستی در کاخ سفید با حضور نخست وزیر اسراییل و با میانجیگری دولت ترامپ اقدام به عادی سازی روابط خود کردند. این اقدام با انتقاد ایران و گروه های فلسطینی از جمله تشکیلات خودگردان فلسطینی مواجه شده است.

وزیر خارجه امارات افزود با وجودی که ایرانی‌ها به‌شدت نسبت به عادی سازی روابط عرب ها و اسراییل نگران هستند، اما این اقدام برای مقابله با تهران نیست.

او درباره مخالفت فلسطینی‌ها هم گفت:” ما از ابتدا می‌دانستیم که توافق با اسرائیل به هیچ‌وجه به مزاج فلسطینی‌ها خوش نخواهد آمد، با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود بیشتر به فلسطینی‌ها کمک کند. ما بعید می‌دانیم که تل‌آویو قولش را در توقف طرح الحاق بشکند.”

حتما بخوانید:  کاربرد عجیب اسکناس در ونزوئلا؛ عروسک‌سازی!

او گفت درباره کشورهای عربی بعدی که اقدام به عادی سازی روابط با اسراییل خواهند کرد؛ حدسی نمی‌زند.

امارات: اقدامات ایران، ما را به اسراییل نزدیک کرد

او درباره مخالفت ترکیه هم گفت مخالفت آنکارا یک “دورویی محض” با هدف سوءاستفاده از مساله فلسطین برای رویکرد منطقه‌ای خود است.، چون به گفته این مقام اماراتی ترکیه در حالی از اقدام کشورش در عادی سازی روابط با اسراییل انتقاد می کند که سال گذشته ۵۵۰ هزار اسرائیلی از ترکیه بازدید کرده‌اند و تراز تجاری دو کشور سالانه حدود ۳ میلیارد دلار است و سابقه روابط دیپلماتیک آنکارا – تل آویو در سطح سفیر و سفارت‌خانه به دهها سال می‌رسد.

او در ادامه گفت:” پیام امارات متحده عربی به اسرائیل این است که به این فرصت‌ها به صورت استراتژیک و درازمدت نگاه کنید و نه کوتاه مدت، و نشان دهید کشورهایی که می‌گویند این اقدام (اسراییل) تاکتیکی بوده، اشتباه می‌کنند.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *