امام‌جمعه شیراز، یزدی را به مالک اشتر تشبیه کرد امام‌جمعه شیراز، یزدی را به مالک اشتر تشبیه کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امام‌جمعه شیراز، یزدی را به مالک اشتر تشبیه کرد

امام‌جمعه شیراز، یزدی را به مالک اشتر تشبیه کرد

سایت دیده بان ایران: آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه ٢۵ آذر در آیین گرامیداشت مرحوم آیت الله یزدی در شیراز با بیان این نکته که، ذکر کلام اهل بیت، منشا نزول برکت و نورانیت است، به ذکر احادیثی پرداخت و گفت: مصداق بارز عمل به احادیث در روزگار ما و در این سال‌های اخیر در شخصیت آیت‌الله یزدی تبلور داشت و از این رو همه ما به نوعی بدهکار این بزرگ‌ مرد هستیم.

او ادامه داد: همان طور که امام راحل نه فقط برای زمان خود بلکه برای همیشه فرمود اگر اسلام سیلی بخورد چنان زمین خواهد خورد که دیگر بلند نمی‌شود، اینجا هم باید ثابت کنیم که ولی امر خود را می‌یاییم وگرنه نماز و روزه که همه می‌خوانند و فقط ظاهر مقدسی است که درست کرده‌ایم و این به درد نمی‌خورد.

آیت‌الله یزدی نماد بارز اطاعت از رهبری

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید به اقتضای زمان وظیفه شناس باشیم و حتی به بهای فداکردن خود اجازه بر زمین ماندن منویات رهبری را ندهیم، آیت‌الله یزدی را مصداق بازری از کسانی معرفی کرد که اجازه نمی‌داد حرف رهبری بر زمین بماند و گفت: اینکه عده‌ای از فوت ایشان خوشحال شدند همانند زمانی است که عده‌ای از شهادت مالک اشتر خوشحال شدند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: همان طور که جاذبه لازم است دافعه نیز ضرورت دارد و روحانیت به جای خود باید به میدان بیاید و حرف خود را بزند و موضع محکم خود را در حمایت از ولایت اعلام کند.

امام‌جمعه شیراز، یزدی را به مالک اشتر تشبیه کرد

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه مسائل مادی تنها یکی از جلوه‌های محبت دنیاست، گفت: جلوه دیگرش این است که در کمال ظاهر زاهدانه اما به دنبال این است که همه او را تایید کنند ولو دشمنان خدا قبولش داشته باشند.

حتما بخوانید:  سیتی با غلبه بر لیورپول فاتح سوپرجام انگلیس شد

استقبال از نقدهای سازنده

آیت‌الله دژکام ادامه داد: ممکن است کسی به ما انتقاد کند اما انتقادش به خاطر پیشرفت دین باشد نه اینکه با ما غرضی داشته باشد، لذا باید چنین کسی را دوست داشته باشیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی در نقد غرض نیست و به خاطر پیشرفت دین انتقاد می‌شود باید از منتقد استقبال کرد، گفت: اگر این کار را انجام دهیم به مقام یقین خواهیم رسید؛ مقام یقین متعلق به کسی است که در این موارد تسلیم کلمه حق و دلیل است نه اینکه از حرف خود ولو باطل کوتاه نمی‌آید.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید بدانیم اگر نیت طرف مقابل ما خیر است لج نکنیم، اگر حرف ما حق است با دلیل بگوییم و اگر حق نیست تسلیم حق شویم و این مباحثه علمی است.

او همچنین با تاکید بر اینکه باید در جامعه بساط اخلاقی را جا بیاندازیم و سعی کنیم حامی حق باشیم، گفت: علم حق بر دوش ولی امر است و اگر از این پرچم جدا شویم حق نیست و نباید اصطلاحات ما را فریب ندهد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: روحانیون باید به گونه‌ای رفتار کنند که دوستان خدا آنها را تایید کنند و اگر دشمن ما را تایید کند که ارزش ندارد و ضد ارزش است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *