امکان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی فراهم شد امکان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی فراهم شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امکان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی فراهم شد

امکان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی فراهم شد

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که در شرایط فعلی امکان حضور بانوان جهت تماشای رقابت‌های باشگاهی فوتبال وجود ندارد، اعلام کرد: شرایط برای حضور بانوان در بازی‌های ملی فوتبال فراهم شده است و احتمالا از اولین بازی تیم ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه آزادی خواهیم بود.

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگویی در مورد امکان ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در زمان برگزاری بازی‌های ملی و باشگاهی، اظهار کرد: در شرایط فعلی تلاش‌ می‌کنیم که این اتفاق در بازی‌های ملی رخ دهد. ما دارای ورزشگاه آزادی هستیم که از شرایط مناسبی برخوردار است و دارای ورودی‌های مجزا، محل نشستن و سرویس‌های بهداشتی جداگانه است و محل رفت و آمدها به گونه‌ای است که مشکلی در این رابطه به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: با حفظ حرمت و کرامت بانوان می‌توانیم شرایط حضور بانوان در بازی‌های ملی را فراهم کنیم و این امکان در حال حاضر فراهم شده است و شرایط به گونه‌ای است که ورودی‌ها، خروجی‌ها، گیت‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محل نشستن‌ها به گونه‌ای است که هیچ اختلاطی بین حضور بانوان و آقایان وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که احتمالا از اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی بانوان حضور خواهند داشت، گفت: برای بازی‌های باشگاهی به دلیل این‌که بسیاری از استادیوم‌ها از شرایط لازم برخوردار نیستند امکان حضور بانوان مهیا نیست و اصلی‌ترین وظیفه ما حفظ حرمت و کرامت بانوان است و نمی‌توان در ورزشگاهی که ورودی‌ها و خروجی‌ها یکی است و محل نشستن‌ها و سرویس‌های بهداشتی به گونه‌ای است که برای بانوان دردسرساز می‌شود شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشیم.

حتما بخوانید:  جزئیات نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب

داورزنی در پاسخ به این‌که اگر شرایط لازم فراهم شود آیا امکان حضور بانوان برای تماشای رقابت‌های باشگاهی فوتبال وجود خواهد داشت؟ گفت: این بحث بعدی ماست، اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم شود و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، می‌توانیم به این مساله بیندیشیم.

هواداران باید رعایت اصول را مدنظر قرار دهند و محیط مناسبی برای برقراری آرامش و امنیت شکل گیرد و در این صورت است که امکان حضور بانوان به منظور تماشای رقابت‌های باشگاهی فراهم خواهد شد و تا به این شرایط دست پیدا نکنیم طبیعی است که شاهد حضور بانوان در رقابت‌های باشگاهی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: امنیت روانی، روحی و اخلاقی یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و بسیاری از افراد هستند که نمی‌خواهند در استادیوم رفتار ناهنجار ببینند و ما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم و رسانه‌ها نیز تا باید حد امکان کمک کنند و باشگاه‌ها نیز با انجام فعالیت حرفه‌ای شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از لحاظ وضعیت فیزیکی، روانی و اخلاقی به محیطی امن تبدیل شود.

اگر این شرایط فراهم شود مشکلی برای حضور بانوان وجود ندارد اما در حال حاضر زیرساخت‌های فیزیکی مهیا نیست و در بسیاری از استادیوم‌های کشور امکان حضور بانوان وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم شکل‌گیری امنیت روانی و اخلاقی در ورزشگاه‌ها جهت حضور بانوان، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است در هیچ رشته ورزشی در مسابقات ملی مشکلی برای حضور بانوان وجود ندارد و خوشبختانه در رقابت‌های ملی وضعیت به گونه‌ای است که از فضای روانی، اخلاقی و امنیت مطلوب برخوردار هستیم و با حفظ شئونات می‌توانیم شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌هایی نظیر استادیوم آزادی و سالن ۱۲ هزار نفری که در آن‌ها رقابت‌های ملی برگزار می‌شود، باشیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *