امکان دسترسی به سایت‌های داخلی فراهم است امکان دسترسی به سایت‌های داخلی فراهم است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امکان دسترسی به سایت‌های داخلی فراهم است

امکان دسترسی به سایت‌های داخلی فراهم است

ایلنا: کندی و قطع اینترنت از دیروز در برخی از نقاط کشور اتفاق افتاد و گزارش‌های امروز حاکی از قطع اینترنت در بیشتر نقاط کشور است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا دلیل قطع اینترنت را مسائل امنیتی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم برای قطع اینترنت هیچ ارتباطی به اپراتورها ندارد و تصمیم برای قطع اینترنت توسط دستگاه‌های امنیتی گرفته شده است.

به رغم کندی یا قطع اینترنت در بیشتر نقاط کشور، امکان دسترسی به سایت‌های داخلی با اینترانت فراهم است. هم اکنون سایت‌های داخلی که IPآن‌ها در کشور است قابل رویت بر روی اینترانت هستند.

بر اساس این گزارش؛ در لایه زیرساخت کشور اینترنت از اینترانت برای مراجعات حضوری تفکیک شده است. به این صورت که در محل‌های مختلف کشور یک پورت اینترنت، یک پورت اینترانت و یک پورت IPMPLS (پرسرعت) داریم و در این محل‌های حضور هر کس، هر سرویسی بخواهد به صورت جداگانه دریافت می‌کند.

این محل‌ها، نقاط انتهایی و نقاط محل حضور است که سرویس‌های زیرساخت در آنجا ارائه می‌شوند. در نتیجه جداسازی اینترنت از اینترانت در شرکت زیرساخت انجام شده است. اما علی‌رغم تفکیک اینترنت از اینترانت زیرساخت، این تفکیک برای کاربر نهایی هنوز انجام نشده است.

در جداسازی اینترنت و اینترانت تفاوتی بین این دو نیست به این معنا که کاربر متوجه نمی‌شود مقصد آدرسی که وارد کرده در داخل یا خارج از کشور است و اطلاعاتی که درخواست کرده از داخل یا خارج کشور در اختیار او گذاشته شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  استودیوی سابق «نود»، میزبان مناظره‌های انتخاباتی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *