امیدها به احیای توافق هسته‌ای افزایش یافت امیدها به احیای توافق هسته‌ای افزایش یافت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امیدها به احیای توافق هسته‌ای افزایش یافت

امیدها به احیای توافق هسته‌ای افزایش یافت

برترین‌ها: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به شهر مونیخ سفر کرده عصر امروز (جمعه) ۲۹ بهمن ماه در اظهاراتی درباره این سفر اظهار داشت: این سفر فرصتی است که اولا سیاست خارجی دولت مردمی و تحولگرای سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم و به موازات آن اعلام مواضع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحرانهایی که در منطقه غرب آسیا با آن روبرو هستیم و طبعا تمرکز بر موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم ها.

امیرعبداللهیان: به توافق بسیار نزدیک هستیم

وی افزود: امیدواریم که گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: برای مرحله پس از توافق خوب نیازمند این هستیم که گفتگوهایی را با کشورهای مختلف داشته باشیم برای اینکه آماده بازگشت همه طرفها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، باشیم.

وی افزود: در موضوع مذاکرات وین هنوز با برخی مسائل حل نشده ای مواجه هستیم که با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب تیم ایران گفتگوها را ادامه می دهند.

وزیر خارجه افزود: به یک توافق خوب و دست یافتنی بسیار نزدیک هستیم اما طرف های غربی باید ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند و نقش تعیین کننده در به نتیجه رسیدن مذاکرات دارند.

امیرعبداللهیان: به توافق بسیار نزدیک هستیم

در این باره «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از قول یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام نوشت: «من انتظار دارم خیلی زود این مذاکرات منتج به توافق بشود. در حالت ایده‌آل بله، انتظار دارم در هفته آینده یا دو هفته آینده یا کمی بیشتر به توافق برسیم.»

حتما بخوانید:  نصب الکترو شوک در ادارات

میخائیل اولیانوف، سفیر دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم که ریاست هیأت نمایندگی این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را بر عهده دارد در مصاحبه‌ای با «ایتارتاس» ارزیابی خود از آخرین وضعیت این گفت‌وگوها را ارائه کرد.

امیرعبداللهیان: به توافق بسیار نزدیک هستیم

اولیانوف امروز جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایتارتاس گفته مذاکرات وین در «مرحله نهایی» قرار دارد و احتمال اینکه تا پایان سال جاری (میلادی) میان طرف‌ها توافق حاصل شود، زیاد است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *