انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده به نفع رئیسی؟ انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده به نفع رئیسی؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده به نفع رئیسی؟

انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده به نفع رئیسی؟

خبرآنلاین: غلامعلی دهقان از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بر این باور است که به نظر می رسد احتمال اینکه در روزهای آخر انصراف‌هایی شکل بگیرد وجود دارد، بالاخره دیدگاه های آقای جلیلی و آقای زاکانی و آقای قاضی‌زاده هاشمی تفاوت چندانی با آقای رئیسی ندارد.

444

غلامعلی دهقان:

*پیش بینی می کنید که انصرافی به نفع آقای رئیسی که کاندیدای اصلی هستند در ادامه صورت گیرد یا خیر؟

بله احتمال آن بسیار زیاد است اما اینکه در چه زمانی انصراف‌ها شکل گیرد بسیار زود است که قضاوت کنیم. آیا در همین سه هفته است یا در روزهای آخر است؟ اما به نظر می رسد احتمال اینکه در روزهای آخر انصرافاتی شکل بگیرد وجود دارد، بالاخره دیدگاه های آقای جلیلی و آقای زاکانی و آقای قاضی زاده هاشمی تفاوت چندانی با آقای رئیسی ندارد، شاید اگر اندکی تفاوتی وجود داشته باشد دیدگاه های آقای رضایی است، همچنین پایگاه رای آقای رضایی هم متفاوت از بقیه کاندیداها است. بنابراین احتمال انصراف وجود دارد.

*در مورد کاندیدای پوششی چطور؟ به نظر می رسد که آقای جلیلی کاندیدای پوششی باشند یا اینکه به نظر شما تا آخر رقابت‌ها می مانند؟

به نظر نمی رسد که دست کم این سه نفری که نام بردیم(جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی) قصد رقابت با آقای رئیسی را داشته باشند و تا پایان بمانند بلکه همانطور که در تحلیل ها هم دیده می شود بیشتر برای حمایت کردن و به نوعی پوششی بودن حضور دارند.

*برخی خبرها آمده بود که این احتمال هم وجود دارد که رئیسی به نفع جلیلی کنار روند که بعد هم تکذیب شد، این احتمال اصلا جای طرح شدن دارد؟

حتما بخوانید:  ماجرای چمدان بازیکنان تیم ملی، امنیتی شد

اگر این فرض درست باشد پس چرا آقای رئیسی کاندیدا شده است؟ او می توانست کاندیدا نشود و آقای جلیلی به تنهایی حضور داشته باشد، بنابراین این احتمال بعید است، هر چند در عالم سیاست همه سناریوها ممکن است صورت بگیرد ولی چنین فرضی منطقی و عقلانی نیست.

*آقای دهقان! آیا فکر می کنید در این دوره از انتخابات یک شگفتی داشته باشیم یا خیر؟

باید دید شگفتی را چگونه باید تعریف کرد. ممکن است منظور از شگفتی، آن باشد که یکی از کاندیداها مثلا رأی بیست میلیونی داشته باشد. شگفتی دیگر آن است که بر خلاف محاسباتی که الان در جامعه است و پیش بینی می شود که آقای رئیسی بدون دردسر رأی می آورد، انتخابات به دور دوم کشیده شود، پس باید این شگفتی را تعریف کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *