انگیزه‌های ترامپ از ایجاد تنش احتمالی با ایران انگیزه‌های ترامپ از ایجاد تنش احتمالی با ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انگیزه‌های ترامپ از ایجاد تنش احتمالی با ایران

انگیزه‌های ترامپ از ایجاد تنش احتمالی با ایران

وب سایت خبری – تحلیلی دیپلماسی ایرانی در یادداشتی با عنوان «ترامپ پیش از خداحافظی به ایران حمله می کند؟» به موضوع تهدید نظامی ترامپ علیه ایران پرداخته است.

ترامپ پیش از خداحافظی به ایران حمله می‌کند؟

در بخشی از این یادداشت آمده:

* این سوال مطرخ است که اگر ترامپ در آخرین هفته های ریاست جمهوری خود به دنبال رویارویی با ایران باشد، انگیزه او چیست؟ در اینجا لازم است به دو نکته اشاره شود: اول، دلیل او هر چه که باشد، احتمال خطای او در محاسبات خیلی بالاست. سیاست ترامپ در قبال ایران سراسر شکست بوده و او در این چهار سال هیج نکته ای از اشتباهات خود نیاموخته است.

* دوم، سوابق کاری ترامپ نشان می دهند که او هرچه ناامیدتر شود، بی محاباتر عمل می کند. ترامپ که اکنون نومیدانه به دنبال چسبیدن به قدرت است، همه راه های تغییر در نتیجه انتخابات از جمله ایده درخواست حکومت نظامی، را در دست بررسی دارد. ژنرال مایکل فلین که در ماه دسامبر توسط ترامپ برکنار شد، حتی تا پیشنهاد مستقر کردن نیروهای ارتش در «ایالت ها با گرایش به هر دو حزب» و برگزاری مجدد انتخابات در آنها پیش رفت.

* ممکن است ترامپ با امید ایجاد هرج و مرج کافی برای جلوگیری از روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه به دنبال شروع یک درگیری نظامی با ایران باشد؟ هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چنین اقدامی جواب می دهد، اما جنون آمیز بودن این ایده هم دلیل قانع کننده ای برای اینکه ترامپ ناامید به آن روی نیاورد، نیست.

* او دست کم حمایت مسیحیان انجیلی که خواستار تقابل با ایران هستند و آن را تحقق پیشگویی آخرالزمان در کتاب مکاشفه کتاب مقدس می دانند، خواهد داشت و البته پشتیبانی شلدون آدلسون، بزرگ ترین حامی مالی حزب جمهوری خواه، را هم نمی شود نادیده گرفت. ترامپ پیشتر به همه خواسته های آدلسون (به استثنای جنگ با ایران) از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی گرفته تا پذیرش الحاق بلندی های بادگیر به سرزمین های اشغالی، عمل کرده است.

حتما بخوانید:  رئیسی: تخلف یک نفر را پایِ دستگاه قضا ننویسیم

* حتی اگر رویارویی با ایران مانع از ریاست جمهوری بایدن نشود، ترامپ احتمالا تصور می کند که با چنین اقدامی توافق هسته ای ایران را یک بار برای همیشه از بین خواهد برد و حتی پس از پایان ریاست جمهوری، می تواند با حمایت آدلسون و مسیحی های انجیلی بر حزب جمهوری خواه نفوذ داشته باشد. محاسبات ترامپ هرچه که باشد، شکی نیست که خطرناکترین سه هفته ریاست جمهوری ترامپ حالاست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *