اُفتِ قابل ملاحظه بورس، رشد کم سابقه طلا اُفتِ قابل ملاحظه بورس، رشد کم سابقه طلا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اُفتِ قابل ملاحظه بورس، رشد کم سابقه طلا

اُفتِ قابل ملاحظه بورس، رشد کم سابقه طلا

برترین‌ها: در حالی خبرهای رسیده از بازار طلا و سکه حکایت از افزایش قیمت‌ها را دارد که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در هفته گذشته روند رو به رشد و رکوردشکنی را طی می‌کرد از هفته گذشته رو به کاهش نهاده و امروز هم اولین روز هفته را با روند نزولی به پایان رساند.

شظ

افزایش قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد

آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اعلام شد که بر این اساس قیمت سکه نسبت به هفته گذشته روند افزایشی داشته است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نادر بذر افشان دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا ، جواهر و سکه تهران گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۴۲ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۹۹ هزار و ۵۰۰تومان است.بذر افشان افزود: در حال حاضر حباب سکه حدود ۴۶۰ هزار تومان است.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته با افزایش همراه است.

شظ

شظ

شاخص بورس افت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در هفته گذشته روند رو به رشد و رکوردشکنی را طی می‌کرد، از روزهای آخر هفته رو به کاهش نهاده و امروز هم اولین روز هفته با کاهش ۳۳ هزار و ۵۹۷ واحد به رقم ۹۸۴ هزار و ۶۵ واحد رسید.

حتما بخوانید:  طراحی استودیوی مناظره‌ها برای ۸ نفر

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز ۶ هزار و ۴۱۲ وحد افت کرده و به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

شظ

کارشناسان بورسی عمده دلیل ریزش بازار را رفتار هیجانی سهامداران خُرد و حقیقی می‌دانند که بر اثر هیجانات وارد بازار شده و چه در خرید و چه در فروش سهام، به صورت هیجانی رفتار می‌کنند، به گونه‌ای که در اکثر سهم‌های مهم بورسی، صف فروش میلیونی شکل گرفته است.

گرچه در روزهای قبل، سهامی مانند فولاد مبارکه برای خرید در بازار پیدا نمی‌شد، اما امروز ۲۴ میلیون از این سهم برای فروش قرار داده شده، در حالی که صف خرید آن ۱۵ میلیون سهم بوده است و این نشان می‌دهد رفتار سهامداران تازه وارد و خُرد تحت‌تأثیر هیجانات قرار گرفته است.

کارشناسان همیشه می‌گویند، ورود به بازار سرمایه باید همراه با تحلیل و مطالعه و مشاوره از افراد متخصص و امین باشد و مردم از رفتار هیجانی خودداری کنند.

عده‌ای هم کاهش شاخص کاهش بورس را در راستای تعدیل بازار و خالی شدن حباب قیمتی در سهام می‌دانند که در هفته گذشته، شاخص از یک میلیون و ۴۰ هزار واحد هم گذشت، اما امروز به ۹۸۲ هزار واحد رسیده است.

به هر حال حضور در بازار سرمایه، همزاد و همراه ریسک است. بنابراین، مردم باید از پس‌اندازهای کناری و پول‌های مازاد خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و از کارهای غیرعقلایی مانند فروش خانه، ماشین و یا لوازم منزل و یا فروش ابزار کار برای حضور در بازار خودداری کنند. بلکه باید از محل سود به دست آمده در بورس مایحتاج زندگی خود مانند ماشین، لوازم منزل و حتی مسکن خریداری کنند.

حتما بخوانید:  رسوایی مرگ ۸ ببر در باغ وحش مشهد

سهامدار سود و زیان بازار بورس را بپذیرد

رئیس سازمان بورس:

هیچکس نمی‌تواند پیش بینی دقیقی از رشد یا سقوط سهام را داشته باشد، نوسان ذات بازار است و سهامدار باید مسئولیت ضرر و زیان را بپذیرد. بازار سرمایه جزو بازارهای پیچیده است، برخی می‌پندارند فقط با دریافت کد بورسی، می توانند به راحتی در این بازار خرید و فروش کنند، افرادی که در این بازار مشغول‌اند، باهوش هستند. مردم می‌توانند پولی که در بانک پس انداز کرده و به آن نیاز ندارند و مازاد بر نیاز است را وارد بازار سرمایه کنند تا دچار استرس و خسران نشوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *