اُفت قابل توجه قدرت خرید میوه شب یلدا اُفت قابل توجه قدرت خرید میوه شب یلدا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اُفت قابل توجه قدرت خرید میوه شب یلدا

اُفت قابل توجه قدرت خرید میوه شب یلدا

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد از وفور میوه در بازار شب یلدا می‌گوید ولی مدعی است که صادرات برخی از اقلام میوه علل افزایش قیمت آنها توامان با کاهش ۳۰ درصدی قدرت خرید مردم برای میوه به ویژه در این ایام است.

«حسین مشرف» با توجه به قرار گرفتن در آستانه شب یلدا نیز قیمت هر کیلوگرم هنداونه را بین ۱۵۰۰ تا ۲۹۰۰ تومان می‌خواند و می‌گوید: خوشبختانه هندوانه در بازار یزد فراوان است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

اُفت قابل توجه قدرت خرید میوه شب یلدا

این مسئول در همین رابطه، قیمت هر کیلوگرم انار یزد را بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم انار شیراز را نیز بین ۸ تا ۲۰ هزار تومان اعلام می‌کند و متذکر می‌شود: قیمت‌های اعلام شده مربوط به عرضه در میادین است و در مغازه‌های میوه‌فروشی این قیمت‌ها تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

خوشبختانه در این روزها با وفور میوه در بازار مواجه هستیم ولی با وجود فراوانی بسیاری از این اقلام، همچنان سفره‌های زیادی از میوه‌ها و صیفی‌جات رنگین خالی هستند و به نظر می‌آید اگر چه صادرات یک پای ارتقای وضعیت اقتصادی کشورهاست ولی امروز این گام توسعه اقتصادی بر گلوی مردم می‌فشارد و گاهاً نه تنها موجب توسعه اقتصادی کشور نخواهد بود که منجر به نوسانات شدید قیمت‌ها و کاهش توان خرید مردم می‌شود، پس چه اصراری به صادارت وجود دارد.

مشرف در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: مواد اولیه کشاورزان شامل کود، سم، کرایه حمل و دستمزد کارگر، همگی افزایش قابل توجهی بعضاً تا چهار برابر داشته است و در چنین وضعیتی، دیگر کشاورزی به صرفه نیست حتی اگر قیمت‌ها بیش از این نیز صعود نداشته باشند، لذا کمبود تولید در کنار صادرات، بازار را به لحاظ تامین تقاضا دچار مشکل می‌کند.

حتما بخوانید:  لاتاری، اخراجی‌ها و دوئل در آخر هفته تلویزیون

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با این حال از کاهش ۳۰ درصدی قدرت خرید مردم حتی در آستانه یلدا خبر می‌دهد و می‌گوید: با این که جهش قیمت آنچنانی را در حال حاضر برای میوه نداریم اما از قدرت خرید مردم نیز کاسته شده است ولی با این اوصاف نیز با توجه به فرارسیدن شب یلدا، از سوی اتحادیه نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با گرانفروشی را شدت داده‌ایم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *