این خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است! این خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / این خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است!

این خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است!

گجت نیوز: اداره پلیس فلوریدا در هفته‌ی گذشته با جدیدترین عضو خود یعنی خودرو پلیس MRAP آشنا شد.

در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این خودرو زرهی می‌پردازیم.

این خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است!

قوانین مبارزه با مجرمین طی دهه گذشته، تغییرات زیادی داشته. امروزه نیروهای پلیس در کنار تجهیزات به روز و پیشرفته، از ناوگان بسیار قدرتمندی هم بهره مند هستند. اما بعضی از سازمان‌های پلیس در برخی از کشورها، پا را از خودروهای معمولی فراتر گذاشته‌اند. به همین خاطر شاهد خودروهایی مثل بوگاتی ویرون یا مدل‌های مختلف لامبورگینی در کنار افسران پلیس هستیم. اداره پلیس فلوریدا در آمریکا دقیقا همین روش را دنبال می‌کند.

به لطف نمایندگان آمریکا، خودروهای پلیس این کشور به قدری خوب شده‌اند که هیچ جنایتکاری فکر فرار از دست آن‌ها را ندارد. اما این بهبودها تا کجا ادامه خواهد داشت و چه خودروهایی در ناوگان پلیس آمریکا خواهند بود؟ اداره پلیس ساحل پالم (Palm Bay) در فلوریدا به این سوال پاسخ داده و یک کامیون نظامی MRAP SWAT را به ناوگان خود اضافه کرده.

مشخصات خودرو پلیس MRAPاین خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است!

اخیرا یک یوتیوبر مشهور به نام Nick Off-Duty به بررسی کامل این خودرو پرداخته. این یوتیوبر در زمینه‌ی بررسی خودروهای نظامی، به خصوص خودروهای پلیس فعالیت می‌کند.

مقاومت در برابر مین

خودرو پلیس MRAP مخفف کلمه‌ی «خودرو هجومی محافظت شده در برابر مین» (Mine Resistant Ambush Protected Vehicle) است و به نظر می‌رسد در برابر سلاح‌های بالاتر از مین هم مقاومت کند. این خودرو برای جایگزینی با خودرو مشابهی به این اداره فرستاده شده. البته افسر ارشد اداره‌ی پلیس فلوریدا در مورد هدیه‌ی جدید دولت می‌گوید:

حتما بخوانید:  فریدون به کریمی‌قدوسی: فایل صوتی را منتشر کن

خودرو قبلی حتی مورد هجوم یک اسلحه‌ی کلت معمولی هم قرار نگرفت چه برسد به مین.

بدنه‌ی تمام ضد گلوله‌ی خودرو پلیس MRAP

خودرو MRAP جدید به لطف بدنه‌ی تمام ضد گلوله‌ی خود، حفاظت بسیار خوبی از سرنشینان خود در زمان درگیری با مجرمین خواهد داشت. همچنین پلیس قرار است از این خودرو زرهی در عملیات‌های مبارزه با اشرار، کنترل شورش‌ها و ماموریت‌های نجات استفاده کند. ظاهر بزرگ و صفحات آهنی ضخیم در سراسر خودرو دیده می‌شود. حتی چراغ‌های راهنما هم با صفحات توری مانند پوشانده‌ شده‌اند.

پر نورترین خودرو پلیس فلوریدااین خودروی پلیس، یک تانک خیابانی است!

وجود چراغ‌های LED و نورافکن‌های زیادی هم در این خودرو، دید بسیار خوبی به راننده می‌دهد. مخصوصا وقتی به جلو آن نگاه می‌کنید. ارتفاع زیاد این خودرو از کف زمین باعث شده که با وجود وزن بیش از ۳ تن، در هیچ مسیر آفرودی کم نیاورد و بدون رکاب‌های جانبی آن، امکان ندارد که به داخل کابین برسید.

لاستیک‌هایی که پنچر نمی‌شوند

۶ لاستیک MRAP از تکنولوژی «run-flat system» بهره می‌برند. این تکنولوژی به راننده اجازه می‌دهد که حتی در زمان پنچری کامل ۶ چرخ، بتواند از صحنه درگیری دور شود و سرنشینان خود را نجات دهد.

تجهیزات داخلی

در داخل خودرو به جز تجهیزات ارتباطی، سیستم تهویه هوا، کلیدهای روشنایی و دکمه استارت، هیچ چیز دیگری وجود ندارد. همچنین محفظه‌ی عقب آن فضای کافی برای ۸ انسان بزرگ قامت را دارد. ‌اداره پلیس فلوریدا هیچ اطلاعاتی را در مورد مشخصات فنی جدیدترین عضو خود، فاش نکرده اما از روی ظاهر آن هم می‌توان حدس زد که هیچ ترسی از مجرمین ندارد.

حتما بخوانید:  قرائتی: حرص مردم، دلیل گرانی و تورم است!

در ادامه می‌توانید فیلم بررسی کامل این خودرو را مشاهده کنید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *