بازار داغِ جراحی‌های زیبایی در آستانه نوروز بازار داغِ جراحی‌های زیبایی در آستانه نوروز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازار داغِ جراحی‌های زیبایی در آستانه نوروز

بازار داغِ جراحی‌های زیبایی در آستانه نوروز

براساس گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS)، بالاترین میزان جراحی زیبایی به کشور آمریکا اختصاص دارد و برزیل در جایگاه دوم قرار دارد. ایران در رتبه بیستم عمل‌های زیبایی جای دارد به گونه‌ای که از هر ۱۰۰۰ نفردر ایران تنها۶ نفر عمل جراحی انجام می‌دهند.

بازار داغ جراحی‌های زیباییِ نزدیک عید

بیشترین تقاضای عمل زیبایی در بین مردان و زنان

براساس آمار انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS)، میزان تقاضای عمل‌های زیبایی ازسوی زنان بیشتر است به طوری که ۸۶.۴% عمل‌های زیبایی مربوط به زنان است که یکی از محبوب‌ترین عمل‌ها در بین آنها افزایش حجم سینه است؛ دومین عملی که در بین زنان طرفداران زیادی دارد، لیپوساکشن است که زنان با از بین بردن رسوبات چربی اضافی به رضایت قابل توجهی از اندام خود دست پیدا می‌کنند.

اما مردان هم از قافله زیبایی عقب نمانده‌اند. آنها در سال ۲۰۱۷، ۱۴/۴% از جراحی‌های زیبایی را به خود اختصاص داده‌اند که محبوب‌ترین جراحی‌ها در بین آنها جراحی پلک، رینوپلاستی، لیپوساکشن وترمیم مو است.

به گفته دکتر «عبدالجلیل کلانتر هرمزی»، عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک ایرانی، جراحی های فک و صورت، تزریق ها، جراحی های لیفت و لیپوساکشن اصلی ترین جراحی های زیبایی در ایران به شمار می روند.

در ایران رینوپلاستی (جراحی بینی) بیشترین میزان عمل های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است؛ البته آمار دقیق را در این زمینه تنها وزارت بهداشت می تواند ارائه کند. جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، افزایش حجم / پروتز پستان، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل در رتبه های بعدی جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در بین ایرانیان قرار دارند.

حتما بخوانید:  اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری!

بازارِ داغِ جراحی‌های زیبایی نزدیک عید

نایب رییس انجمن راینولوژی ایران با اشاره به افزایش انجام اعمال زیبایی در اسفند ماه، در عین حال از متقاضیان این اعمال خواست که بدون تحقیق در مورد تخصص و توانایی پزشک و صرفا با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، نسبت به جراحی اقدام نکنند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی، در این باره گفت: معمولا هر ساله در اسفند ماه با شلوغ‌ترین زمان کاری خود مواجه هستیم؛ چرا که با توجه به شروع تعطیلات، تقاضا برای این دست از اعمال افزایش پیدا می‌کند. از طرفی هم علاوه بر مراجعین داخلی، میزان قابل توجهی مراجعه نیز از کشورهای خارجی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: نکته مهمی که با نزدیکی به فصل بهار با آن مواجه هستیم، موضوع بروز حساسیت‌های فصلی و نیز تشدید آن در افرادی است که آلرژی حاد دارند. در این باره توصیه می‌کنیم تا ابتدا از شدت حساسیت کاسته شده و سپس فرد اقدام به جراحی کند.

رزم پا در پاسخ به سوالی درباره جراحی زیبایی بینی توسط متخصصان زیبایی یا متخصصان گوش و حلق و بینی گفت: از نظر قانونی برای هر دو تخصص نام برده شده محدودیتی وجود ندارد البته به شرط آن که مدارک و تجربه کافی را دارا باشند و علاوه بر بحث زیبایی به معیارهای تنفسی و حفظ عملکرد بینی هم توجه کنند. باید در نظر گرفت به صرف داشتن مدرک، هر جراحی نمی‌تواند موفق باشد و باید به تجربه فرد نیز توجه داشت. متاسفانه امروزه شاهد هستیم افراد متقاضی این دست اعمال جراحی بدون تحقیق مناسب در مورد تخصص و توانایی پزشک و فقط با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، به پزشک مراجعه می‌کنند.

حتما بخوانید:  شکیبایی، پورعرب و لوراکس در آخر هفته تلویزیون

نایب رییس انجمن راینولوژی ایران در این باره ادامه داد: یکی از جدی‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط تمام انجمن‌های پزشکی از جمله انجمن راینوپلاستی و انجمن گوش و حلق و بینی، مبارزه با این امر است که هیچ جراحی به خصوص جراحی‌های زیبایی از هر نوعی توسط غیر پزشک انجام نشود. مردم باید بدانند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و بدون تحقیق کافی و صرفا بر اساس قیمت، به پزشکی اعتماد نکنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *