بایدن: صلح در افعانستان بدون طالبان امکان ندارد بایدن: صلح در افعانستان بدون طالبان امکان ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بایدن: صلح در افعانستان بدون طالبان امکان ندارد

بایدن: صلح در افعانستان بدون طالبان امکان ندارد

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا گفت: رهبران افغان باید برای تعیین سرنوشت کشورشان دور هم جمع شوند. تنها راه تحقق صلح در افغانستان همزیستی با طالبان است.

جو بایدن عصر پنجشنبه در سخنانی در کاخ سفید درباره خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان با بیان اینکه باقی ماندن ما در افغانستان یعنی تلفات بیشتر در صفوف سربازان آمریکایی افزود: من نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ در افغانستان نخواهم فرستاد.

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه فرماندهان نظامی خواستار خروج سریع از افغانستان شدند، اظهار داشت:  تجربه ٢٠ سال جنگ به ما ثابت کرده است ادامه جنگ حتی تا ٢٠ سال دیگر نیز راه حلی برای بحران افغانستان نیست.

پایان ماموریت نظامی نیروهای آمریکایی تا پایان ماه اوت

رئیس جمهوری آمریکا  اظهار داشت: مأموریت نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.

بایدن در توجیه دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان  تصریح کرد:  اهداف ما در افغانستان محقق شدند. ورود مابه افغانستان برای نابودی بن لادن و تضعیف القاعده بود که هر دو هدف محقق شدند.

وی اضافه کرد اقدامات لازم برای مترجمان و افغان‌هایی که به مأموریت آمریکا در افغانستان کمک کردند انجام خواهد شد. آنها می توانند روادید آمریکا دریافت کنند.

تنها راه صلح در افغانستان همزیستی با طالبان است

رئیس جمهوری آمریکا  با بیان اینکه مردم افغانستان باید سرنوست کشورشان را تعیین کنند، گفت: رهبران افغان باید برای تعیین سرنوشت کشورشان دور هم جمع شوند. تنها راه تحقق صلح در افغانستان همزیستی با طالبان است.بایدن گفت ارزیابی اطلاعاتی ای که نشان دهد دولت افغانستان در مقابله با طالبان شکست خواهد خورد، وجود ندارد.

حتما بخوانید:  پُست جالب علی دایی در فضای مجازی

باید بر رقابت استراتژیک با چین تمرکز کرد

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش  اضافه کرد ما باید بر رقابت استراتژیک با چین تمرکز کنیم. تهدید آتی از ناحیه جنوب آسیاست.

به طالبان اعتماد ندارم اما به توان نظامیان افغان اعتماد دارم

رئیس جمهوری آمریکا پس از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: به طالبان اعتماد ندارم، اما به توانایی های نظامی نیروهای افغان اعتماد دارم.

بایدن در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران درباره آینده دولت افغانستان تصریح کرد تردید درباره آینده دولت افغانستان و پیش‎بینی فروپاشی آن، نابجاست.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت:  واشنگتن دولت افغانستان را به حال خود رها نخواهد کرد و درباره آینده و ایستادن در برابر طالبان اطمینان دارد.

خبرنگاری از بایدن درباره هشدارهای ژنرال میلر پرسید که بایدن پاسخ داد: هشدارهای ژنرال میلر درباره وقوع جنگ داخلی تمام عیار است و این بحران با نظارت آمریکا و نیروهای ائتلاف، قابل حل است.

بایدن همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که جنگ افغانستان را با ویتنام مقایسه کرد،  اضافه کرد طالبان ماهیتی متفاوت با ویتنام شمالی دارد. تشبیه به ویتنام نادرست است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *