با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید

با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید

برترین‌ها: اعلام عدم حضور لامینور ساخته داریوش مهرجویی در لیست اکران نوروزی سینماها با موجی از انتقاد در بین اهالی هنر همراه شده تا آنجا که عماد عبودزاده، منتقد سینما در یادداشتی از این رویداد تلخ گلایه کرد.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

نکنید دوستان، داریوش عزیز ما را دق ندهید

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی با عنوان این مطلب افزود: فیلم «لامینور» از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت پروانه نمایش ندارد، این فیلم پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است.

ییی

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی؛ فیلم «لامینور» مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد؛ فیلم بازبینی شده و جمع بندی آن به زودی صورت می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: این فیلم در اکران نوروزی نیست و بزودی با تعامل تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود.

در این‌ رابطه عماد عبودزاده، منتقد سینما نوشت:

* بالاخره پس از هشت سال انتظار و کش و قوس هاى فراوان، جدیدترین اثر کارگردان صاحب سبک سینماى ایران “داریوش مهرجویى” به نام «لامینور» آماده نمایش شده و طرفداران او و دوستداران سینما این شور و شوق را داشتند تا بتوانند از تاریخ ١٨ اسفندماه به تماشاى این اثر بنشینند.

* امّا در این چند روز گذشته درباره جلوگیرى از اکران عمومى این اثر، خبرهاى جدیدى به گوش رسید که گویا برخى از اکران این فیلم سود نمى بردند… احتمالاً سانسورچى ها با محتواى اصلى این فیلم مشکل داشتند و این ویژگى از فیلم را به ضرر خود مى دانستند؛ که در نهایت آن چیزى شد که آرزویش را داشتند.

حتما بخوانید:  وزیر اطلاعات: به مازیار ابراهیمی ۱۳۰میلیون دادیم

* البته این اتفاق و جلوگیرى ها، اولین بار نیست که براى “داریوش مهرجویى” و سینماى او رخ مى دهد؛ «دایره مینا»، «مدرسه اى که مى رفتیم»، «بانو» و «على سنتورى» آثارى از این کارگردان هستند که مورد ظلم و ستم و زیر تیغ سانسور و در نهایت قاچاق قرار گرفته اند؛ چرا که تمام نهادها و مؤسسات دولتى سینمایى حاضر به اعتماد کردن به “داریوش مهرجویى” و آثار او نیستند.

* “داریوش مهرجویى” چشم و چراغ و یکى از بنیان گذاران سینماى مدرن و بین المللى در ایران است… با تمامى دشوارى ها، دشمنى ها و کینه ورزى ها، مسیرى که این فیلمساز در طول بیش نیم قرن پیموده، جاده اى پر از افتخار و تجربه است؛ افتخار براى کارگردانى که با تمام این مشکلات و پریشان حالى ها، هرگز به خود و مخاطبان همیشه همراهش خیانت نکرده است.

* پس به جرأت مى توان گفت که جدیدترین اثر او نیز مى توانست اعتبار و افتخار براى سینماى ایران به دنبال داشته باشد و حتى شوخى با اکران نکردن «لامینور» هم به هیچ وجه قشنگ و جایز نبود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *