بحران ازدواج با وام حل نشده و حل نمی‌شود بحران ازدواج با وام حل نشده و حل نمی‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بحران ازدواج با وام حل نشده و حل نمی‌شود

بحران ازدواج با وام حل نشده و حل نمی‌شود

در حالی که دولتمردان مهم‌ترین راهکار ترغیب جوانان به ازدواج را افزایش وام ازدواج می‌دانند ولی انتشار خبر افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان هم نتوانست جوانان را برای تشکیل خانواده ترغیب کند. ضمن اینکه بر اساس آمار به دلیل مشکلات مالی، زوج‌ها حتی قادر به برگزاری مراسم عروسی نیستند و بازار صنف تالارهای عروسی نیز کساد شده است.

طی ماه‌های اخیر رسانه‌ها از افزایش وام ازدواج خبر دادند تا جوانان حداقل به واسطه دریافت این وام بتوانند به تشکیل خانواده و زندگی مشترک اقدام کنند و شیب منفی ازدواج را تا حدودی متعادل کرده تا روند صعودی داشته باشد.

بحران ازدواج با وام حل نشده و نمی‌شود

در همین راستا، نمایندگان مجلس سیاست پیشنهاد افزایش وام به ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله برای زوج‌هایی که کمتر از ۲۴ سال سن دارند مطرح کرده‌اند.

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی هم با انتقاد از افزایش سقف وام ازدواج از سوی کمیسیون تلفیق مجلس به ایسنا گفته است: وقتی منابع جدیدی برای این تسهیلات تعیین نمی‌شود، چرا رقم وام را افزایش می‌دهند؟ برای افزایش سقف وام ازدواج، موجودی کافی وجود ندارد و منجر به بلاتکلیفی متقاضیان می‌شود.

در هیاهوی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها دیگر افزایش دو برابری وام ازدواج جذابیتی برای جوانان ندارد، چرا که توان بازپرداخت وام‌ها را نیز ندارند و در کنار آن باید اجاره‌خانه و هزینه‌های ماهانه و روزمره زندگی را بپردازند.

همزمان برخی تالار‌های تهران از ابندای امسال حتی یک مراسم ازدواج هم برگزار نکرده‌اند. امسال، سال مگس پرانی تالار‌های عروسی بود، خیلی از تالار‌ها هیچ درآمدی نداشتند و برخی دیگر سودای تعطیلی در سر دارند!

حتما بخوانید:  وضعیت اسفناک در باغ پرندگان مشهد

برخی تالار‌ها اعلام کردند که مشتری آنها برای برگزاری عروسی تا ۸۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. کار به جایی رسیده است که برخی تالار‌ها تنها دو یا سه مراسم عروسی در طول سال ۹۷ برگزار کرده‌اند.

بر اساس آمار‌ها برگزاری مراسم عروسی به یک سوم کاهش پیدا کرده و تقریبا امسال هیچ زوجی گذرشان به تالار‌های تهران نخورده است. کاهش مراسم ازدواج البته به معنی کاهش آمار ازدواج نیست، چون ممکن است جماعتی ازدواج کنند، ولی به خاطر مشکلات مالی بدون برگزاری عروسی به خانه بخت بروند.

بر اساس آمار ثبت احوال از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۳ هزار و ۵۳۷ ازدواج در کشور ثبت شده که نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی ۳۵۹ هزار و ۶۱۵ مورد ثبت شده است؛ و همین آمار تاییدی است بر کسادی بازار تالار‌های عروسی در تهران.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *