برخی برای مُهر انتخابات در شناسنامه رای می‌دهند! برخی برای مُهر انتخابات در شناسنامه رای می‌دهند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / برخی برای مُهر انتخابات در شناسنامه رای می‌دهند!

برخی برای مُهر انتخابات در شناسنامه رای می‌دهند!

رویداد ۲۴: نماینده سابق مجلس می‌گوید با توجه به نظر سنجی‌ها مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت پرشوری ندارند و برخلاف سال‌های گذشته این روند کاهشی است و نه حاکمیت علاقمند به شور و شوق دادن به انتخابات است و نه مردم به مشارکت علاقه‌ای دارند.

برخی برای مُهر انتخابات در شناسنامه رای می‌دهند!

پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح طلب:

* (با اشاره به عیان شدن برخی اختلاف نظر‌های درونی در جریان اصلاحات در نتیجه چند مصاحبه‌ای که اخیرا انجام شده): یکی از مصاحبه‌هایی که اخیرا آن را خواندم مصاحبه آقای عطریانفر بود که اختلاف کارگزاران و اتحاد ملت را فاش کرد. رویکرد‌هایی که اخیرا عطریانفر اتخاذ کرده چه در خصوص اظهارات فائزه هاشمی و چه در رابطه با تاجزاده نیز بیانگر این اختلافات است.

* با توجه به نظر سنجی‌ها مردم در انتخابات مشارکت پرشوری ندارند و برخلاف سال‌های گذشته این روند کاهشی است و نه حاکمیت علاقمند به شور و شوق دادن به انتخابات است و نه مردم علاقه دارند به مشارکت. اما اعلام نظر تاجزاده برای حضور در انتخابات و نوع اقدامات و صحبت‌های او سطح جدیدی از نامزدی است که وارد انتخابات شده، البته من میرحسین را جدا می‌کنم که واقعا مردمی بودن او اسطوره‌ای بود، ولی تاجزاده با استفاده از ابزار‌های نوین تکنولوژیک، سطح جدیدی را از کاندیداتوری انتخابات و طرح مسائل و مشکلات و ارائه راهکار برای مشکلات را مطرح کرده است.

* شاید صحبت‌های تاجزاده در حال حاضر آرمانی به نظر برسد، اما به نظرم شجاعت طرح مسئله خود نیمی از حل مسئله است. زیرا ما همواره در لفافه صحبت می‌کنیم و اصل موضوع را مطرح نمی‌کنیم. به نظرم صحبت‌های او گامی در راستای حقوق شهروندی بود و هم سطح توقع مردم را از یک کاندیدای مردمی بالا برد. او بدون هیچ‌گونه توهین و بداخلاقی مسایل و موانع کشور را مطرح کردند. اگرچه او زودتر از موعد رد صلاحیت شد، ولی تراز یک کاندیدای ریاست‌جمهوری را نشان داد. اگر نهاد اجماع ساز بتوانند رهبری و لیدری او را بپذیرند شاید یک تحول خواهی جدیدی در درون اصلاح‌طلبی شکل بگیرد.

حتما بخوانید:  در انتخابات ۱۴۰۰، تنها یک‌ سوم افراد رای می‌دهند

 * اگر سید حسن وارد انتخابات می‌شد شاید می‌توانست یک فضای دوگانه سازی و دوقطبی را ایجاد کند، اما بعید می‌دانم که اصلاح‌طلبان گزینه‌ای داشته باشند که بتواند مقابل فردی مانند رئیسی از جریان اصولگرایی بایستد. این انتخابات خارج از معنا است و معنای خود را از دست داده. انتخابات برای عموم مردم به یک رویا تقلیل پیدا کرده است. از آن سو درصدی از مردم که همواره حامی بدنه حکومت هستند و درصدی که رای می‌دهند تا مهر انتخابات در شناسنامه آن‌ها بخورد، همیشه رای می‌دهند.

* من بعید می‌دانم کاندیدایی در میان جریان اصلاحات وجود داشته باشد که بتواند رقیب رئیسی شود، حداقل من تا این لحظه سراغ ندارم.

(با بیان اینکه فکر نمی‌کنم ظریف در انتخابات ثبت نام کند): من فکر می‌کنم یک دوگانه سازی علیه ظریف در این روز‌ها ایجاد شده است. برخی او را نجات دهنده می‌دانند، اما معتقدم ظریف هم مانند سایر انسان‌ها است و مبرا از خطا و اشتباه نیست، ولی متاسف هستم که تلاش‌های ایشان که همگی در جهت تامین منافع ملی بود، آنطور که باید دیده نشد؛ ایشان در این ۸ سال سعی کرد رضایت حاکمیت را به دست آورد، اما بازهم آنطور که باید نشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *