«بزوس» عنوان ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت «بزوس» عنوان ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / «بزوس» عنوان ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت

«بزوس» عنوان ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت

دیجیاتو: «جف بزوس» مدیرعامل آمازون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا پس گرفت تا با دارایی ۱۹۰ میلیارد دلاری به صدر جدول تکیه بزند.

بر اساس داده‌های لحظه‌ای مجله «فوربز»، دارایی خالص ماسک دیروز (سه شنبه) به دلیل کاهش ارزش سهام تسلا و مبادله آن به قیمت ۷۹۶.۲۲ دلار، ۳.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که افت بیش از ۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد. ماسکِ ۴۹ ساله اوایل ژانویه ۲۰۲۱ به لطف افزایش ارزش سهام تسلا و دستمزد بالایی که از این خودروساز می‌گیرد، از بزوس پیشی گرفته و ثروتمندترین فرد جهان شده بود.

اما ماسک همانطور که به سرعت ثروتمندان دیگر را کنار زد تا به جایگاه نخست برسد، به همان سرعت نیز این جایگاه را از دست داد و به بزوس واگذار کرد. مؤسس آمازون از سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرده بود.

بزوس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت

دارایی شخصی بزوس، که عمدتاً در سهام آمازون ذخیره شده، در سال‌های اخیر همراه با افزایش ارزش سهام این شرکت به طور خیره کننده‌ای افزایش یافته تا او همچنان در زمینه کسب ثروت رکوردزنی کند. مدیرعامل بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا اوایل شهریور امسال (اوت ۲۰۲۰) به اولین نفری در دنیا تبدیل شد که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. او همچنین سال ۲۰۱۸ به خاطر عبور دارایی‌هایش از رقم ۱۵۰ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ معاصر را به خود اختصاص داد.

بزوس حالا در آستانه کناره گیری از مدیرعاملی آمازون دوباره به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شده است. او اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که صندلی مدیرعاملی آمازون را به مدیر ارشد سرویس‌های وب آمازون یعنی «اندی جسی» واگذار می‌کند. البته او همچنان با ماندن در هیئت مدیره آمازون بر این شرکت نظارت خواهد کرد اما بیشتر زمان خود را صرف کسب و کارهای دیگر خود از جمله شرکت «بلو اوریجین» و روزنامه «واشنگتن پست» و احتمالا اقدامات بشردوستانه خواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش ایران تهدید اخیر ترامپ

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *