بسیج: گشت‌های محله محور برای آرامش است، پلیس: حمل حیوان در خودرو مجاز نیست بسیج: گشت‌های محله محور برای آرامش است، پلیس: حمل حیوان در خودرو مجاز نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بسیج: گشت‌های محله محور برای آرامش است، پلیس: حمل حیوان در خودرو مجاز نیست

بسیج: گشت‌های محله محور برای آرامش است، پلیس: حمل حیوان در خودرو مجاز نیست

امروز رئیس پلیس کشور تاکید کرد که با دور دور خودرو‌ها برخورد می‌شود، رئیس راهنمایی رانندگی هم از برخورد با حمل حیوان در خودرو گفت و معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج هم از لزوم و وجوب گشت‌های محله محور بسیج که گاه جای خالی نیرو‌های انتظامی را پر خواهند کرد، گفت.

رئیس پلیس کشور (سردار حسین اشتری) در اولین نشست فصلی مدیران ستادی و روسای پلیس‌های راه و راهور ناجا گفت:‌ باید جلوی دور دور خودروها نیز گرفته شود. این کارها یعنی چه که چند ماشین در چند نقطه مدام یک مسیری را تکرار می کنند و باعث نارضایتی ساکنان و کسبه شوند. باید با این موارد برخورد شود.

آن طور که «ایسنا» نوشته فرمانده نیروی انتظامی به برخورد با شیشه‌های دودی نامتعارف نیز تاکید کرده و گفته:‌قانون یک معیار و دستورالعملی برای شیشه‌های دودی پیش بینی کرده است که بر اساس آن باید میزان تیرگی شیشه ۳۰ درصد باشد. اگر دودی بودن شیشه بیشتر از این حد بود باید با آن برخورد شود. خودرویی که داخلش مشخص نشود برای مردم ناامن است و اتفاقاتی هم در این راستا رخ داده است.

همچنین سردار تقی مهری (رئیس راهنمایی و رانندگی) در حاشیه این نشست اعلام کرد که در آغوش گرفتن حیوانات در خودروها و حمل آن در خودرو در صورت رویت پلیس با اعمال قانون روبرو خواهد شد.

سردار سالار آبنوش (معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین) هم امروز طی گفت‌وگویی با «خبرگزاری فارس» گفت: ایست و بازرسی به معنا و مفهومی که قبلا بود الان دیگر اصلا وجود ندارد الا به اقتضا که مسئولان امنیتی نظام تشخیص دهند در یک خطه، در یک معبر، در یک گذرگاه نیاز به کمک بسیج باشد ما تورهای موردی ایست و بازرسی را برگزار می‌کنیم.

حتما بخوانید:  برهم صالح استعفا کرد

وی افزود: اما با توجه به ثبات امنیت بالای کشور و توانمندی ناجا و اشراف بالا، ایست و بازرسی‌های ما کاهش پیدا کرده و ما برای اینکه مردم احساس آرامش داشته باشند گشت‌های محله محور را راه‌اندازی کرده‌ایم.

آبنوش درخصوص وجاهت قانونی گشت‌های محله محور بسیج گفت: نیروهای انتظامی وظیفه دارند که هر کجا جرم مشهود دیدند ورود پیدا کنند و اگر به هر دلیلی نیروی انتظامی در آن صحنه حضور نداشته باشد، یا نیروی انتظامی حضور داشته باشد و احساس کمک کند یا به هردلیلی حضور داشته باشد و اقدام نکند، ضابطین بسیجی براساس قانون می‌توانند نسبت به جرم مشهود ورود پیدا کنند و اقدام کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *