بلیط پرواز تهران – استانبول، ۱۰۰میلیون تومان؟! بلیط پرواز تهران - استانبول، ۱۰۰میلیون تومان؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بلیط پرواز تهران – استانبول، ۱۰۰میلیون تومان؟!

بلیط پرواز تهران – استانبول، ۱۰۰میلیون تومان؟!

مجله فراز: شهریور ماه همیشه یکی از ماه‌های داغ سفرهای خارجی محسوب می‌شود، آخرین فرصت‌ها پیش از شروع مدارس و همزمان شدن آن با تعطیلات وسط هفته‌، قیمت بلیت هواپیمای تهران به استانبول را به اوج رسانده و ایرلاین‌ها را به رقابت برای افزایش قیمت وا می دارد.

اما امسال در سال کرونا و اتفاقات عجیب پس از آن به نظر می رسد که وضعیت از همیشه عجیب و غریب تر است. اصلی ترین پورازهای توریستی و مسافرتی خارج از کشور که به مقصد استانبول بود با منع رفت و آمد هوایی بین ایران و ترکیه به وضعیتی عجیب تر از همیشه دچار شذه است.

«سعیده امیری»، مدیر یکی از آژانس های هواپیمایی، درباره افزایش نجومی نرخ بلیط رفت و برگشت «تهران_استانبول» می گوید: «در حال حاضر فقط هواپیمایی «قطر» به ترکیه پرواز دارد. به نظر می رسد سیاستی بین کشور قطر و ترکیه در این خصوص وجود دارد که نامعلوم است. یکی از بهانه های ترکیه ، آمار مبتلایان به کرونا در ایران است که این موضوع را دلیل اصلیِ ممنوعیت پرواز از تهران به استانبول اعلام می کند.این در حالی است که پرواز ایرانی ها با هواپیمای قطر به ترکیه از نظر این کشور ممنوعیتی ندارد!»

این مدیر آژانس هواپیمایی در ادامه نیز گفت که « بلیط رفت و برگشت این پرواز ۱۰۶ میلیون تومان است. نکته این جاست که هر ایرلاینی که وارد خطوط هوایی کشوری می شود، موظف است قانون های آن کشور را رعایت کند. اما چرا هواپیمایی ایران به لاین قطر هیچ اعتراضی در خصوص این نرخ ها نمی کند، نامعلوم است.»

حتما بخوانید:  عرضه خودروی داخلی به بازار متوقف شد

وی در ادامه نیز با اشاره به قیمت ها در همین فرودین سال گذشته نیز گفت که « این نرخ تا قبل از عید برای رفت و برگشت نهایتا ۶ میلیون تومان بود.

از طرف دیگر هر آژانش هواپیمایی به ازای بلیط هایی که می فروشد، کمیسیونی دریافت می کند، این در حالی است که قطر علی رغم بالا بردن قیمت بلیط آن هم تا این سطح، کمیسیون آژانس های هواپیمایی در ایران را به یک سوم تقلیل داده است؛ این رقم هم کاملا باید به اداره مالیات پرداخت شود چون اداره مالیات قطعا باور نمی کند از فروش ۱۰۰ میلیون تومانی بلیط، کمتر از ۵۰۰ هزار تومان سود حاصل شود!

از طرفی شرکت های هواپیمایی هم نمی توانند بلیط نفروشند چون به دلیل مسائل ضروری بخصوص در حوزه درمان یا تجارت، مسافر گاهی ناچار است به استانبول سفر کند و به هر حال باید بلیط از جایی خریداری شود. تمام تعجب مان سکوت هواپیمایی ایران در مقابل بی قانونی در هواپیمایی قطر است».

به نظر می رسد که آسیب های جدی از ادامه این وضعیت به زودی دامن گیر شرکت های مشافرتی و مسافران ایرانی خواهد شد. در این میان سازمان هواپیمایی کشوری نیز تنها به سکوت درباره این اتفاقات بسنده کرده است و توضیحی درباره اتفاقات رخ داده و افزایش عجیب قیمت ها نمی دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *