بنزین، از صف‌های طولانی در شمال تا شایعه گرانی بنزین، از صف‌های طولانی در شمال تا شایعه گرانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بنزین، از صف‌های طولانی در شمال تا شایعه گرانی

بنزین، از صف‌های طولانی در شمال تا شایعه گرانی

 طی چند روز گذشته تعدادی از مردم در برخی شهرهای مازندران و گیلان از ترس شایعه کمبود بنزین به سمت پمپ بنزین ها روانه و سبب طولانی شدن صف ها و اختلال در توزیع سوخت شدند.

فاطمه کاهی؛ سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تشکیل صف برای دریافت بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت در نقاط شمالی کشور به «ایلنا» می گوید: تشکیل صف خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت در استان گیلان و شهرستان چالوس به دلیل تردد زیاد و افزایش مسافرت‌ها تابستانی است که باعث شده میزان تقاضا از حالت نرمال قبلی بیشتر شود.

شایعه گرانی بنزین تکذیب شد

«تسنیم» هم به نقل از مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور را تکذیب کرد.

همه چیز در مورد بازار داغ شایعه گران شدن بنزین

سید محمدرضا موسوی خواه­ با اشاره به اینکه توزیع فرآورده های نفتی بوسیله نفتکش های جاده پیما از انبارهای این شرکت به اقصی نقاط کشور صورت می گیرد ادامه داد: تردد و معطلی نفت کش ها در برخی ازمسیرهای مواصلاتی کشور در­هفته گذشته موجب تعطیلی موقت و گاه و بی گاه برخی از جایگاه های سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر، تنکابن شده است.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اطمینان خاطر به مردم در مورد ذخیره سازی کافی سوخت در استان، گفت: شهروندان هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

توزیع بنزین در مازندران عادی است

در جدیدترین واکنش مقامات رسمی به خبر کمبود سوخت در پمپ بنزین ها، شرکت نفت در اطلاعیه خطاب به شهروندان اعلام کرد: نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند.

حتما بخوانید:  روش جالب مداح معروف برای برگزاری مراسم

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت اعلام نشده است و تامین سوخت و ذخایر سوخت کشور نیز در وضع مطلوبی قرار دارد.

مقامات مسئول در استان مازندران هم از عادی شدن روند توزیع بنزین در جایگاه های عرضه سوخت استان خبر دادند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تکذیب شایعاتی مبنی بر کاهش واردات و یا اعتصاب کامیونداران و عدم سوخت‌رسانی با تانکرها گفت: هجوم برخی مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت در گیلان مربوط به جوی است که طی چند روز اخیر در فضای مجازی بوجود آمده که واقعیت ندارد.

گیلانی‌ها به شایعات توجه نکنند: کمبود بنزین نداریم

وی افزود: هیچ مشکلی بابت تامین بنزین بوجود نمی‌آید، اکنون نیز نگرانی‌ها رفع شده است.

گرچه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرده است که استفاده از این کارتخوان های جدید ارتباطی به سهمیه بندی بنزین ندارد، اما عامل دیگری که بستر مناسبی را برای طرح شایعات بنزینی فراهم کرده، نزدیک شدن به زمان تحریم ها آمریکا علیه ایران است که باعث ایجاد این تصور شده که تحریم می تواند باعث کمبود بنزین و سوخت در کشور شود.

این نگرانی در حالی مطرح شده که با راه اندازی پالایشگاه های ستاره خلیج فارس، ایران در تولید و تامین بنزین، نگرانی نداشته و به مرز خودکفایی رسیده و حتی واردات نیز به شدت محدود شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *