بیانیه سازمان برنامه و بودجه: دولت با افزایش نرخ ارز درآمدزایی نمی‌کند بیانیه سازمان برنامه و بودجه: دولت با افزایش نرخ ارز درآمدزایی نمی‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه سازمان برنامه و بودجه: دولت با افزایش نرخ ارز درآمدزایی نمی‌کند

بیانیه سازمان برنامه و بودجه: دولت با افزایش نرخ ارز درآمدزایی نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: سازمان برنامه و بودجه کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش نرخ ارز هیچ درآمد مازادی برای دولت ایجاد نکرده و منابع درآمدی دولت کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

در روزهای اخیر اشخاصی در قالب تحلیل‌های اقتصادی خبر از وفور درآمدهای دولت به علت افزایش نرخ ارز می‌دهند. بدین‌وسیله اعلام می‌دارد در سال جاری هیچ درآمدی از محل افزایش نرخ ارز به منابع بودجه‌ای دولت اضافه نشده است چرا که کل ارز سهم دولت با نرخ ۴۲۰۰ تومان صرف خرید کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی و دامی و دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود و از این محل هیچ گونه درآمدی عاید دولت نشده است.

از طرفی اگرچه بودجه سال ۱۳۹۷ براساس دلار ۳۸۰۰ تومانی تنظیم گردیده و عرضه ارز دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان انجام می شود مابه التفاوت ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان نیز در حسابی نزد بانک مرکزی نگهداری و عینا صرف پرداخت مابه التفاوت کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی و دامی و دارو و تجهیزات پزشکی می شود به طوری که کالاهای فوق با همان نرخ ۳۸۰۰ تومان قانون بودجه ۱۳۹۷ تامین می شود.

بر این اساس نه تنها دولت هیچ گونه درآمد مازادی نسبت به بودجه نداشته است بلکه منابع درآمدی دولت نسبت به پیش‌بینی‌ها و محاسبات بودجه کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  شایعه تعویق دربی پایتخت قوت گرفت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *