تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شود تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شود

تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شود

برترین‌ها: عباس عبدی و مصطفی تاجزاده دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وجود تنش در ساختار قدرت، و البته احتمال کاهش مشارکت چشمگیر در انتخابات، پیشنهادهای متفاوتی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده داده‌اند. عبدی دیروز گفته انتخابات ریاست جمهوری جلو بیفتد و با انتخابات مجلس همزمان شود، امروز هم تاج‌زاده گفته رهبری و ریاست جمهوری ادغام شوند!

تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شوند

انتخابات ریاست جمهوری را همراه انتخابات مجلس برگزار کنید

عباس عبدی طی یادداشتی نوشت:

* برای عبور از مشکلات موجود، چه در حوزه اقتصادی، چه در سیاست خارجی و چه امور سیاست داخلی نیازمند حداقلی از وحدت مدیریتی و سیاسی هستیم. متاسفانه این دو مساله در جهت عکس یکدیگر حرکت می‌کنند. از یک سو مشکلات در این سه سطح بیشتر و بیشتر و پیچیده‌تر و از سوی دیگر شکاف درون قدرت نیز عمیق‌تر و حتی تندتر می‌شود.

* این روزها با شنیدن و دیدن برخی سخنرانی‌ها علیه دولت و نیز رفتارهایی که انجام می‌دهند،هر فردی را نگران آینده کشور می‌کند.گویی که هیچ نظارت و هدایتی بر این نیروها وجود ندارد و آنان چشم بسته و با سرعت به سوی پرتگاه در حرکت هستند و تنها کسانی که قدری کنار نشسته‌اند و تماشا می‌کنند متوجه این خطر هستند. از این‌رو به‌طور جدی پیشنهاد می‌شود که نسبت به ادامه وضع موجود بازنگری شود. به ویژه پس از اعتراضات اخیر، بعید است که از این پس دولت حتی قادر به اتخاذ تصمیمات جاری خود باشد، چه رسد به اینکه بخواهد تصمیمات مهم بگیرد.

* راه‌حل انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری است. انتخاباتی که می‌تواند همراه با انتخابات مجلس انجام شود. مثلا در اردیبهشت ماه یا حتی در اواخر اسفند ماه. همزمانی در انتخابات می‌تواند برآورده‌کننده یکی از خواست‌های قبلی، یعنی تقارن این دو انتخابات باشد.حتی می‌توان تا زمان انتخابات وظیفه مشخصی را برای دولت و رییس آن تعیین کرد که انجام دهند.هیچ چیزی کمتر ازاین نمی‌تواند نگاه مردم را در باور به اراده حکومت برای تغییر را تحت تاثیر قرار دهد. این پیشنهاد حتما مشکلاتی هم دارد ولی کدام راه است که فاقد مشکل باشد.

حتما بخوانید:  برترین رقیب گوشی‌های گلکسی A سامسونگ

تاج‌زاده: رهبری و ریاست‌جمهوری ادغام شوند

رهبری و ریاست‌جمهوری باید ادغام و دوره‌ای شود

سیدمصطفی تاجزاده، با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: 

* ما در زمینه اصلاح ساختاری مشکل داریم، رهبری و ریاست‌جمهوری باید ادغام شوند و دوره‌ای شود، چون ما دیگر نمی‌توانیم چهره مادام‌العمر داشته باشیم، البته با اختیارات محدود و روشن. سیاست‌ها باید تغییر کند، به خصوص در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و بر اساس این به سمت یک انتخابات باز برویم که همه بیایند از جمله اصلاح‌طلبان؛ یعنی مخالفان و اپوزیسیون هم بتوانند شرکت کنند. اگر این شد ما هم می‌آییم و مسئولیت می‌پذیریم و در خدمت هستیم.

* چون مردم از لحاظ اقتصادی به شدت در فشار هستند و با این تحریم چشم‌انداز سال آینده سخت‌‌تر است. دولت- هر دولتی که باشد- اصلاً فرض کنید که دولت آقای روحانی استعفا کند و رئیس‌جمهور دیگری با انتخابات مجلس بر سر کار آمد، اصلاً کل آن را به اصولگراها دادیم. خب، سال دیگر می‌خواهند اقتصاد را چه کار کنند. یا باید بروند مشکل خود را با آمریکا حل کنند یا مجبور هستند که جراحی‌های بزرگ اقتصادی کنند. آن جراحی‌‌های بزرگ اقتصادی را مردم تحمل نمی‌کنند. ممکن است بتوان آنها را ساکت کرد، اما به هیچ عنوان نمی‌توان آن را حل کرد. تا وقتی که خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد که از دست همه خارج شود و شاهد هرج‌ومرج داخلی شویم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *