تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا

تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری فارس: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام رسمی خبر تشکیل «کارگروه ویژه برای ایران»، اتهامات همیشگی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

پمپئو ابتدا به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این تحریم‌ها برای توقف حمایت ایران از تروریسم اعمال شده است.

وزیر خارجه آمریکا سپس به اعلام آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در خصوص آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران پرداخت و گفت که «مذاکره منوط به تغییر رفتار رژیم ایران است.»

پامپئو در ادامه گفت که آمریکا متعهد به ایجاد تغییر در رفتار نظام حاکم بر ایران است.

مایک پمپئو خبر تشکیل گروه اقدام ایران را هم اعلام کرد و گفت که وظیفه این گروه اقدام، اجرایی کردن استراتژی‌های دولت آمریکا برای تغییر رفتار ایران است. این گروه اقدام، از متخصصین سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا و دیگر بخش‌های دولت آمریکا تشکیل شده است.

وی افزود: «امیدواری ما این است به زودی به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم، اما باید شاهد تغییر هم در رفتار‌های ایران در داخل و هم در خارج باشیم.»

پس از پامپئو، «برایان هوک» رئیس کارگروه ویژه برای ایران در مقابل خبرنگاران حاضر شد.

یکی از آن‌ها پرسید که آیا همزمانی تشکیل کارگروه ویژه برای ایران با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد علیه مرحوم دکتر مصدق، پیام خاصی دارد؟ هوک گفت: «این فقط یک اتفاق است.»

هوک به پیش‌شرط‌های آمریکا برای روانه کردن ترامپ به اتاق مذاکره با مقامات ایرانی هم پرداخت و گفت که اگر واشنگتن ببیند که ایران در تغییر رفتار خود جدی است، گزینه مذاکره بر روی میز قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید:  قول یک ایرانی‌الاصل زرتشتی درباره واکسن کرونا

هوک البته افزود که ازسرگیری کامل مبادلات تجاری و روابط سیاسی با ایران، منوط به تغییر کامل رفتار تهران به خصوص در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای است.

یکی از خبرنگاران به ممنوع شدن مذاکره با آمریکا بر اساس فرمایشات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت که ترامپ با وجود چنین ممنوعیتی، چگونه می‌خواهد با مقامات ایرانی مذاکره کند؟

هوک پاسخ روشنی نداد و گفت: «حالا دیگر مسئولیت بر روی شانه مقام‌های ایرانی است.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *