تمام خبرسازی‌ها درباره استعفای روحانی تمام خبرسازی‌ها درباره استعفای روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تمام خبرسازی‌ها درباره استعفای روحانی

تمام خبرسازی‌ها درباره استعفای روحانی

نوسانات شدید بازار ارز و خروج امریکا از برجام از جمله مشکلاتی است که این روزها روحانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در چنین شرایطی برخی از پیشبرد طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهور در مجلس سخن گفته‌اند.

با این حال برخی چهره‌های سیاسی معتقدند هجمه به دولت تدبیر و امید در شرایط کنونی، محاسبه‌ای اشتباه است و چناچه فشارهای موجود به استعفای احتمالی دولت روحانی منجر شود؛ آسیبی که به کشور وارد می‌شود که جبران آن ممکن نیست.

در روزهای اخیر برخی رسانه ها به نقل از سردار رحیم صفوی؛ فرمانده سابق سپاه نوشته بودند: ما در دولت‌سازی مشکل داریم و گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد. اما امروز «خبرگزاری فارس» نوشت: این فرمانده ارشد نظامی کشورمان ضمن رد اظهارات نقل شده از وی با نکوهش تلاش تفرقه افکنانه برخی از رسانه‌ها در انعکاس ناقص و وارونه سخنان وی، اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست و گفت: هم اکنون که دشمنان بدنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القاء ناامیدی در مردم هستند، برای همه ما وظیفه است، تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی ، نقشه های دشمن در عرصه های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.

«رویداد ۲۴» به نقل از محمدکیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌ طلب نوشت: نمی‌توان منکر برخی از ناهماهنگی‌ها در سطح اقتصادی دولت بود. اما باید دانست که خراب کردن شرایط فعلی بر سر دولت و مقصر نشان دادن دولت، آدرس غلطی است که مخالفان دولت سعی در انتشار آن دارند.

حتما بخوانید:  تاج: دفاع من از کی‌روش مثل دفاع مقدس است

محمد نعیمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در گفتگو با روزنامه «اعتماد» با اشاره به طرح مساله استعفای روحانی گفت:  اگر جریانی در داخل کشور کمر همت بسته که آقای روحانی را استیضاح یا برکنار کند، ایشان باید رسالت تاریخی خود را در همین زمین بازی انجام دهد. ایشان باید به مردم بگوید که چه کسانی دخالت کرده و مشکلات را افزون می‌کنند، چه کسانی و با چه منافعی به دنبال عدم کفایت آقای روحانی هستند.

روزنامه همشهری به نقل از سید حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان درباره طرح استعفای رئیس دولت تدبیر و امید  نوشت: برای ایجاد اجماع و وحدت داخلی نیاز به درک درست از شرایط داخلی و خارجی کشور، فداکاری و ازخودگذشتگی است. بزرگان نظام باید قبل از هرچیز دراین مورد چاره‌اندیشی کنند؛ حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا ۲سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود.

روزنامه کیهان هم در واکنش به پیشنهاد سیدحسین موسویان درباره استعفای رئیس جمهور نوشت: چه استعفایی؟! اگر گفته شود برای کارآمدی، عمرو یا زید دولت جا به جا شوند حرف معقولی است، درست مانند یک تیم ورزشی. اما مگر وسط مسابقه و دست و پنجه نرم کردن با حریف می‌شود تیم را یکجا کنار گذاشت و فی الفور تیم جدیدی جایگزین کرد؟!

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد درباره بحث استعفای روحانی و طرح عدم کفایت رییس‌جمهور گفت: معتقدم هیچ کدام از این دو اتفاق به صلاح نیست. البته طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهوری از اختیارات مجلس است و اگر واقعا محرز شود باید انجام شود البته باید موقعیت را هم سنجید. باید مصلحت جامعه نه شخص را سنجید. الان با این موقعیت نباید اینگونه موضوعات را مطرح کرد.

حتما بخوانید:  صدیقی: وضعیت مردم از ابتدای انقلاب بهتر است

«ایسنا» هم به نقل از علی مطهری نایب رئیس مجلس نوشت:طرح برخی اظهارات مبنی بر استعفای روحانی از ریاست جمهوری اشتباه است و الان زمان تسویه حساب سیاسی و انتقام گیری نیست بلکه الان همه باید دست به دست هم دهیم تا از بحران خارج شویم.

محمد‌جواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: باید توجه داشت که آثار زیانبار سیاست تقابل با دولت فقط به دولت وارد نمی‌شود؛ بلکه بر قوای سه‌گانه، نمایندگان مجلس و مجموعه حاکمیت اثرگذار است. باید به رقیبان دولت هشدار داد هر نوع تحرکی که منجر به تضعیف یا افول دولت شود، به ضرر کشور است.

روزنامه جوان نوشت: علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات هم از انفعال حسن روحانی گلایه می‌کند: «اگر آقای روحانی همچنان فعال، محکم و مقاوم ایستادگی می‌کرد، وضع کشور قطعاً بهتر از الان بود. رئیس‌جمهور اگر رئیس‌جمهوری باشد که پای تعهداتش بایستد، ولو اینکه مجبور به کناره‌گیری هم شود، خیلی بهتر است تا اینکه منفعل بوده و اوضاع کشور در حالت بلاتکلیفی باشد.»

محمدرضا تابش نائب رئیس اول فراکسیون امید و نماینده اصلاح طلب مردم اردکان درباره پشت پرده پروژه استعفای روحانی به نامه نیوز گفت: در چنین شرایطی که لازم است متحد به پیش برویم و دست به دست هم بدهیم تا مردم به آینده امیدوار شوند طرح کردن موضوع استعفای رئیس جمهور عمدتا موضوعی سیاسی است که نتیجه عکس می گذارد و به جز نا امیدی و یاس دستاورد دیگری ندارد.

سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با «اعتماد آنلاین» درباره طرح موضوع کناره‌گیری دولت که از طرف برخی گروه‌ها مطرح می‌شود، گفت: دولتی که سال قبل روی کار آمده به چه مناسبت بگوییم که امسال باید از کار کنار رود. مشکل وجود دارد، باید خودمان تلاش کنیم برطرف شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *