تهران در توکیو، سوئیس در آمریکا، قطر در تهران تهران در توکیو، سوئیس در آمریکا، قطر در تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تهران در توکیو، سوئیس در آمریکا، قطر در تهران

تهران در توکیو، سوئیس در آمریکا، قطر در تهران

برترین‌ها: در روز‌های اخیر سفر‌های ناگهانی و از پیش اعلام نشده وزیر خارجه قطر به ایران، رئیس‌جمهور سوئیس به آمریکا و وزیر خارجه ایران به توکیو خبرساز شده است.

منابعی به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، چاپ لندن، ادعا کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی دو روز گذشته سفری غیرمنتظره به تهران صورت داده و با مقام‌های دولتی ایران دیدار کرده است. او همچنین با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرده است.

تهران در توکیو، سوئیس در آمریکا، قطر در تهران

همچنین برخی رسانه‌های خارجی می‌گویند رئیس‌جمهوری سوئیس میهمان سرزده کاخ سفید است و گمانه‌زنی‌ها حکایت از داغ شدن بحث آن‌ها درباره تنش‌های اخیر آمریکا-ایران دارد. این در حالی است که پیشتر سی‌ان‌ان گفته بود ترامپ به امید تماس ایران، شماره تلفنی را در اختیار سوئیس قرار داده است.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در سفری از پیش‌اعلام نشده به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ژاپن به توکیو رفت.

در جریان این سفر ظریف، سایت «پولیتیکو» مدعی شده بر روی صفحه موبایل سناتور «دایان فاینشتاین» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا، صفحه مربوط به شماره تلفن «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران باز بوده است.

این ادعا با استناد به اظهارات برخی خبرنگاران که حین تردد صفحه موبایل فاینشتاین را دیده‌اند، مطرح می‌شود. این در حالی است که مدیر اجرایی سناتور فاینشتاین در پاسخ به این سوال که آیا وی تماسی با وزیرخارجه ایران داشته یا خیر، گفت که نمی‌تواند اطلاعات تماس‌های مافوق خود و اینکه با چه کسانی حرف زده را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  فرمانده سنتکام: امکانات لازم برای برخورد با هر گونه کنش خطرناک ایران را در اختیار داریم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *