توضیح درباره تور کروناییِ ترکیه و امارات توضیح درباره تور کروناییِ ترکیه و امارات | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توضیح درباره تور کروناییِ ترکیه و امارات

توضیح درباره تور کروناییِ ترکیه و امارات

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به خبر «تور کاسبان کرونا با وعده واکسن» واکنش نشان داد.

توضیح درباره تور کروناییِ ترکیه و امارات

دکتر کیانوش جهانپور:

* (با جعلی دانستن تبلیغاتی نظیر تور ترکیه و امارات ویژه تزریق واکسن کرونا): چنین تورهایی وجود ندارد و طبق معمول، سوء استفاده شیادان از نیاز مردم است.

* کشورهای مختلف در حال رایزنی برای خرید و تامین واکسن کووید از مسیرهای مختلف هستند. از طرفی واکسیناسیون همگانی جمعیت در شرایط فعلی حتی در بازه زمانی یکساله نیز برای هیچ کشوری مقدور و متصور نیست و بر همین اساس همه کشورها در تزریق واکسن اولویت بندی خواهند داشت.

* در چنین شرایطی کشوری برای تبعه کشورهای دیگر، عموما امکان تزریق واکسن نمی‌تواند داشته باشد، مضافا اینکه واکسن، برای ایمن سازی قبل سفر است، نه بعد سفر. بنابراین چنین تبلیغاتی، فرصت طلبی شیادان است که با سوء استفاده از نیاز مردم به دنبال کلاهبرداری هستند و یا اینکه کلا از بیخ و بن، فضاسازی است.

* (ضمن اشاره به اقدامات ایران برای خرید و تامین واکسن): ایران از سه مسیر در جهت تامین واکسن اقدام کرده است؛ پیش خرید واکسن از مسیر کووکس با محوریت سازمان جهانی بهداشت، مذاکره برای خرید مستقیم از تولیدکننده های خارجی و همچنین تولید داخلی و تولید مشترک با یکی از شرکتهای سازنده واکسن.

* از میان واکسنهای ایرانی، چند واکسن در فاز مطالعات حیوانی به نتایج خوبی رسیده اند و یک مورد نیز اخیرا وارد فاز مطالعات انسانی شده است و پیش بینی می شود تا بهار سال آینده واکسن ایرانی کرونا نیز برای جمعیت کشور در دسترس باشد.

حتما بخوانید:  بهاره رهنما: اگر مثل من آسایش ندارید، بی‌عرضه‌اید!

* بنابراین تامین واکسن در کشور از سوی وزارت بهداشت با همراهی وزارت خارجه و مراجعی نظیر بانک مرکزی و … در حال پیگیری است. مردم نیز فریب شیادان و شارلاتان ها را نخورند و اخبار مرتبط را از وزارت بهداشت و رسانه های رسمی پیگیر باشند. همچنین هیچگونه وجهی تحت هیچ عنوانی برای واکسن کرونا، پیش خرید واکسن کرونا یا تور واکسن کرونا به هیچ فردی پرداخت ننمایند که علایم اولیه کلاهبرداری های اینترنتی و… آشکار شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *