توضیح ظریف درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ توضیح ظریف درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توضیح ظریف درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ

توضیح ظریف درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک توضیحاتی ارائه کرد.

ظریف در پاسخ به اینکه آیا حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار رو در رو با ترامپ خواهد داشت، با تاکید بر اینکه «ابتدا باید توافق هسته ای موجود مورد احترام قرار گیرد»، افزود: وقتی پیشرفت شگرفی که ما قبلا داشتیم به دور انداخته شود، نه.

وی افزود: توافق پیشین برای ما آزمون این بود که می توانیم به آمریکا اعتماد کنیم یا خیر.

توضیح ظریف در مورد احتمال دیدار روحانی و ترامپ

در ادامه این گفت و گو خبرنگار سی ان ان پرسید که آیا امکان توافقی پایدار با نویسنده کتاب «هنر معامله» وجود دارد؟ ظریف در پاسخ گفت: این به رئیس جمهوری ترامپ بستگی دارد. اینکه آیا او قصد دارد کاری کند ما باور کنیم که او طرفی قابل اعتماد است یا خیر.

ظریف ادامه داد: اکنون اگر ما وقتمان را صرف او (کنیم) و او توافقی دیگر امضا کند، چه قدر پایدار خواهد بود؟ تا پایان دوره ریاست جمهوری او؟ یا تا وقتی که او محل امضای توافق را ترک می کند؟

وی گفت: تحریم های آمریکا همیشه آسیب زده است. اما کسی که آسیب می بیند مردمی هستند که می خواهند دارو یا غذا بخرند.

وزیر خارجه ایران پیرامون مشکلات اقتصادی اخیر در ایران گفت این مشکلات که باعث کاهش ارزش پول ملی ایران و افزایش قیمت مواد غذایی شده، به دلیل اقدامات مقدماتی است که در حال انجام است.

وی توضیح داد: تحولات اقتصادی که اکنون می بینید به دلیل اقداماتی است که باید انجام می شد تا برای آن روزها (روزهای تحریم) آماده شویم؛ لذا ما برای بدترین سناریوی ممکن آماده ایم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بازار «تعمیرات» کولر داغ شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *