جدیدترین موضع ایران درباره تحرکات آذربایجان جدیدترین موضع ایران درباره تحرکات آذربایجان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جدیدترین موضع ایران درباره تحرکات آذربایجان

جدیدترین موضع ایران درباره تحرکات آذربایجان

فارس: سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط ایران و آذربایجان و همچنین روابط ایران و همسایگان نیاز به میانجی نداشته است. روابطمان با کشور‌های همسایه در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی با جدیت و دینامیسم خوبی در جریان است و پویایی‌ها خود را دارد. با مسکو گفتگو‌های راهبردی داریم و شامل تحولات در منطقه پیرامونی ما و روسیه همواره بوده است.

وی افزود: در خصوص برخی تحولات در حوزه خزر و برخی مانور‌های نظامی موضع روسیه و ایران کاملا مشترک و شبیه هم بوده است.

خطیب‌زاده درباره اظهارات امیرعبداللهیان درباره آزاد شدن ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ایشان آنچه بیان کرد در خصوص این است که منطق آمریکا همچنان تغییر نکرده است و بایدن می‌خواهد میراث شکست خورده تحریم‌ها علیه برجام و ایران را حفظ کند و در عین حال می‌خواهد از وین نتیجه‌ای را که مایل است و بازگشت به برجام را حاصل کند. این باید تغییر کند. نمی‌شود تا به امروز تمامی تحریم‌های آمریکا باقی بماند.

خطیب‌زاده همچنین گفت: همه باید کمک کنند صلح و ثبات در منطقه در حد اعلا حفظ شود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به صورت دوستانه به همکاران خود در آذربایجان این موضوع را گفته‌ایم و آن‌ها هم در خفا و علن گفته‌اند که تذکرات لازم را داده و می‌دهند ولی آن‌چه روشن است این است که آذربایجان نباید اجازه دهد مرزهای خودش و سرزمینش مورد سوء استفاده کشور ثالثی علیه ملت بزرگ ایران قرار بگیرد. 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی بلد است که از امنیت و ثبات خودش حفاظت کند، ولی فکر می‌کنیم بهتر آن است که باکو به وظایف حاکمیتی خودش عمل کند. روابط دوجانبه در مسیر بسیار خوبی در جریان است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  صدای هنرمندِ رادیو نمایش، خاموش شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *