جزئیات احتمالی از قیمت‌گذاری بنزین جزئیات احتمالی از قیمت‌گذاری بنزین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات احتمالی از قیمت‌گذاری بنزین

جزئیات احتمالی از قیمت‌گذاری بنزین

روزنامه قانون نوشت: هرسال با نزدیک شدن به فصل بودجه موضوع افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی از سوی دولت مطرح می‌شود اما در دو سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت مردم، مجلس با افزایش قیمت بنزین موافقت نکرده است.

در حال حاضر نیز که به بودجه ۹۸ نزدیک می‌شویم باز‌هم به نظر می رسد که دولت این موضوع را به میان بیاورد.  نکته ای که در این میان وجود دارد این است که در حال حاضر شرایط معیشت مردم بسیار سخت و طاقت فرساست و از طرفی افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بر قیمت سایر کالاها نیز موثر خواهد بود.

این روزها زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مساله سهمیه‌بندی و همچنین افزایش قیمت سوخت در حال طی فرآیند نهایی خود است. این طور که به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح در آینده‌ای نزدیک چندان دور از انتظار نیست.

طبق گفته نمایندگان مجلس اگر مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد. البته نمایندگان گفته‌اند که اکنون سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست، اما به عنوان یک فرض احتمالش وجود دارد.

در خصوص موضوع افزایش قیمت بنزین علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز برنامه‌ریزی مشخصی برای افزایش نرخ سوخت در کشور انجام نشده و جلسات در این زمینه در حال برگزاری است.

وی گفت: به نظر می‌رسد که در صورت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت سوخت تصمیمات به گونه‌ای گرفته شود که مصرف بنزین تا ۶۰ لیتر در ماه با قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان و از ۶۰ لیتر تا ۱۲۰ لیتر به قیمت هرلیتر دو تا سه هزار تومان و بالای ۱۲۰ لیتر به قیمت هر لیتر ۵۰۰۰ تومان فروخته شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  قدردانی مجازی از رئیسی بابت آزادیِ سیاسیون

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *