جزئیات برگزاری جشنواره فجر با پروتکل بهداشتی جزئیات برگزاری جشنواره فجر با پروتکل بهداشتی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات برگزاری جشنواره فجر با پروتکل بهداشتی

جزئیات برگزاری جشنواره فجر با پروتکل بهداشتی

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام جزئیات شیوه برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر، گفت: جشنواره فجر در شهرهای آبی و زرد به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت سالن مجاز به برگزاری هستند منوط به آنکه فروش بلیط اینترنتی بوده و کد ملی مدعوین از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری بررسی شود.

مهندس محسن فرهادی با اشاره به اینکه سینما و تئاتر در گروه سوم شغلی هستند، گفت: این گروه شغلی در مناطق زرد و آبی کرونایی مجاز به فعالیت هستند؛ به این صورت که در شهرهای زرد می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت و در شهرهای آبی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. پروتکل‌های بهداشتی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت ارشاد نوشته شده است. در این پروتکل سینما و تئاتر در شهرهای زرد می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌هایشان فعالیت کنند ولی این بازگشایی منوط به چند اصل است.

جزئیات برگزاری جشنواره فجر با پروتکل بهداشتی

بلیط فروشی در محل، ممنوع

شرایط قرارگیری صندلیها

وی در رابطه با این اصول، افزود: فروش بلیط در محل و وجود هرگونه صف ممنوع است؛ در واقع هر نوع اعطای بلیط فیزیکی ممنوع است و فروش بلیط باید به شکل اینترنتی ارائه شود و بلیط صندلی سالن‌ها با پلن از قبل طراحی شده از طریق سامانه‌ای که خود سینماها قول طراحی آن را داده‌اند انجام شود. به این شیوه مثلا اگر خانواده‌ای اظهار کنند ۴ بلیط می‌خواهند نرم افزار هوشمند باید آنها را کنار هم قرار داده و برای فرد یا خانواده دیگری که می‌خواهد بلیط بخرد باید فاصله گذاری دو متر از عرض و طول را انجام دهد.

حتما بخوانید:  استوریِ رحمتی درباره انتقال ناکام قاسمی‌نژاد

فروش بلیط اینترنتی با ارایه کد ملی

فرهادی با تاکید بر اینکه فروش بلیط برای سینما و تئاتر باید با ارائه کد ملی باشد، بیان کرد: اخذ این کدهای ملی با نرم‌افزار ماسک که نتایج مبتلایان قطعی به کرونا در آنها شناسایی می‌شود، ارتباط مستقیم دارد و منجر می‌شود از ارائه بلیط به مبتلایان قطعی به بیماری که تست مثبت کرونا داشتند به مدت ۱۴ روز خودداری شود.

فاصله یک ساعته میان سانس‌های نمایشی

وی افزود: داخل سالن‌های سینما و تئاتر باید فاصله حداقل یک ساعت مابین سانس‌های نمایشی قائل شوند؛ به صورتی که در این فاصله بحث هوادهی سالن و ضدعفونی کردن صندلی‌ها برای سانس بعدی صورت گیرد. باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که ورود و خروج از سالن با ازدحام همراه نباشد.

فرهادی تاکید کرد: کلیه شاغلینی که ارتباط مستقیم با تماشاگران دارند و یا هنرپیشه‌های تئاتر باید به صورت دوره‌ای تست کرونا بدهند. درمورد شاغلین تست‌های سریع را کافی می‌دانیم و نیازی به تست PCR نیست مگر اینکه رپید تست‌های آنها مثبت شده باشد که برای حصول اطمینان بیشتر توصیه به انجام تست تشخیصی PCR می‌کنیم. این تست‌ها باید هفته‌ای یکبار از شاغلین گرفته شود. پاسخ تست‌ها پس از ۳۰ دقیقه آماده خواهد بود. در مورد بازیگران تئاتر چون ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر دارند بهتر است با تست PCR منفی وارد بازی شوند؛ البته این موضوع اجباری نیست و همچنان رپید تست‌ها کفایت می‌کند. مابقی موارد بهداشی مانند زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و…. همانند گذشته است.

الزام حضور ناظر بهداشتی مقیم در سالنهای سینما و تئاتر

حتما بخوانید:  فاجعه در تهران؛ سوزاندن سگ‌ها در کیسه زباله!

وی افزود: بر اساس پروتکل‌ها، ما حضور ناظر بهداشتی مقیم در سینما و تئاتر را درخواست کردیم به این صورت که سینما و تئاتر باید یک ناظر بهداشتی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی بهداشت محیط و بالاتر است و دوره‌های لازم را گذرانده است را به هر شکل که صلاح می‌داند( استخدامی، قراردادی و…) به کار گیرد. زمانی که بازرس بهداشت محیط وزارت بهداشت برای بررسی بیشتر وارد مرکز می‌شود باید صورت جلسه و چک‌لیست‌ها از سوی ناظر مقیم به بازرس ارائه شود. برای این کار سامانه‌ای طراحی کردیم تا کارشناسان آزاد این امر در بخش خصوصی که واجد شرایط هستند، بکارگیری شوند. آنها کد ممیزی مخصوص دریافت کردند و می‌توانند با سینماها و تئاترها با تعرفه هیئت وزیران مشغول به کار شوند. کماکان نظارت‌ها را با قوت و شدت قبل انجام می‌دهیم با این تفاوت که ناظرین بهداشتی مستقر می‌توانند مشاوره‌های لازم را به شاغلین سالن‌های سینما و تئاتر ارایه دهند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: یکی از وظایف ناظر بهداشتی، ایجاد هماهنگی برای اخذ رپید تست‌ها است. به کارگیری ناظر علاوه بر آنکه پل ارتباطی ما با سینماها و تئاترها است، سبب می‌شود مدیر مسئول سینما و تئاتر نیز با دید بازتر و تخصصی‌تری به موضوعات پیرامون سلامت اهمیت دهد.

دستورالعمل برگزاری نشستهای خبری

وی درباره چگونگی برگزاری نشست خبری فیلم‌ها و تئاترها در شرایط کرونایی، اظهار کرد: نشست خبری مانند برگزاری یک جلسه است. هرگونه برگزاری جلسه در مناطق زرد در محیط‌های سربسته با حداکثر ۳۰ نفر مجاز است البته به شرط آنکه رعایت تهویه، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مناسب صورت گیرد پس طبیعتا نشست خبری می‌تواند برگزار شود به شرط آنکه خبرنگاران، عکاسان، عوامل فیلم و… بیش از ۳۰ نفر نشوند. البته؛ کماکان توصیه‌ ما برگزاری الکترونیکی چنین جلساتی است. در خصوص شهرهای آبی نیز تمامی موارد به همین منوال است با این تفاوت که حداکثر ظرفیت نشست خبری ۵۰ نفر است.

حتما بخوانید:  عادل فردوسی‌پور بازگشت به تلویزیون را تکذیب کرد

فرهادی درباره شیوه رعایت پروتکل‌ها در روز اختتامیه جشنواره فیلم و تئاتر فجر نیز تاکید کرد: برای این مراسم هم که احتمالا در تهران برگزار می‌شود حداکثر ظرفیت مجاز برای حضور ۳۰ نفر است مگر اینکه تهران وارد شرایط آبی شود که ظرفیت مجاز شرکت در جلسه ۵۰ نفر باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *